سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

نشت گاز و به‌دنبال آن انفجار در خانه‌ای در بندرعباس جان 5نفر ازجمله زنی باردار و فرزندش را گرفت. این حادثه در شرایطی رخ داد که قرار بود این زن یک روز بعد وضع حمل کرده و فرزندش را به دنیا آورد.

مرگ دردناک 5عضو خانواده در انفجار گاز

سلامت نیوز:نشت گاز و به‌دنبال آن انفجار در خانه‌ای در بندرعباس جان 5نفر ازجمله زنی باردار و فرزندش را گرفت. این حادثه در شرایطی رخ داد که قرار بود این زن یک روز بعد وضع حمل کرده و فرزندش را به دنیا آورد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، روز یکشنبه زن جوانی که در روزهای آخر بارداری‌اش بود تصمیم گرفت به خانه پدری‌اش در شهرک توحید بندرعباس برود. آنطور که پزشکان به او گفته بودند قرار بود روز سه‌شنبه فرزندش به دنیا بیاید و او می‌خواست همراه پدر و مادرش به بیمارستان برود. خانه پدری زن 38ساله یک طبقه بود.

ورودی آنجا با آشپزخانه شروع می‌شد و بعد از یک دالان، دو اتاق تو در تو ادامه خانه را تشکیل می‌داد. این خانواده از اینکه یک روز دیگر عضو دیگری به آنها اضافه می‌شود خوشحال بودند.

پدر و مادر زن جوان تلاش می‌کردند در این روزهای آخر بیشتر از قبل مراقب او باشند تا حادثه‌ای برای دختر باردارشان و نوزادی که در راه دارد اتفاق نیفتد.ظهر آن روز مادر خانواده مشغول آشپزی شد.

آن منطقه از بندرعباس هنوز به شبکه گاز شهری متصل نشده و همه خانواده‌ها از کپسول‌های گاز مایع استفاده می‌کنند. این خانواده هم مثل بقیه راهی جز استفاده از کپسول گاز نداشتند.

مادر در حال آشپزی بود؛ غافل از اینکه شیلنگ گاز که بدون هیچ بستی به رگولاتور متصل شده بود از جایش خارج شده است. آشپزخانه را بوی تند گاز فرا گرفت و پیش از آنکه کسی بتواند واکنشی از خود نشان دهد به‌دلیل روشن بودن اجاق گاز، انفجار مهیبی اتفاق افتاد.

در یک چشم به‌هم زدن شعله‌های آتش همه جا را فرا گرفت. کانون اصلی آتش، آشپزخانه بود و چون ورودی خانه از آنجا بود هیچ کدام از اعضای خانواده که در خانه حضور داشتند قادر نبودند از آنجا خارج شوند. هرچند این خانه درِ دیگری هم داشت اما این در از پشت قفل شده و راه خروج مسدود شده بود.

اعضای خانواده در میان دود و آتش گرفتار شده بودند و آتش هر لحظه بخش‌های بیشتری از این خانه را در بر می‌گرفت. در این شرایط بود که حادثه به مرکز آتش‌نشانی بندرعباس گزارش شد و آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند.حسن امینی، معاون عملیات آتش‌نشانی بندرعباس در این‌باره می‌گوید:« این حادثه ساعت 14:29به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی اعلام شد و به‌دنبال آن چندین گروه از آتش‌نشانان راهی محل حادثه شدند.» وی ادامه داد:« چون آشپزخانه منزل تنها راه ورود و خروج بود ساکنان آنجا نتوانستند به موقع از محل حادثه خارج شوند و دچارسوختگی و استنشاق دود ناشی از حریق شدند.

همچنین بر اثر انفجار اولیه یکی ازساکنان خانه به بیرون پرتاب شده و از طریق همسایگان ماجرا به آتش‌نشانی خبر داده شد.»امینی درباره عملیات اطفای حریق گفت:« 7نفر که در این حادثه دچار سوختگی شده بودند زنده از میان شعله‌های آتش بیرون کشیده و توسط امدادگران اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند اما 4نفر از آنان ازجمله زن باردار و فرزندش و دو دختر 18و 5ساله جان خود را از دست دادند.

همچنین مردی مسن که دچار سوختگی شدیدی شده بود نیز یک روز بعد بر اثر شدت سوختگی جانش را از دست داد تا شمار قربانیان این حادثه به 5نفر افزایش پیدا کند.»

به گفته معاون عملیات آتش‌نشانی بندرعباس هرچند علت اولیه این انفجار مرگبار، خارج شدن شیلنگ اجاق گاز از رگولاتور کپسول اعلام شده است، با وجود این بررسی‌های کارشناسی در این خصوص همچنان ادامه دارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha