شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 279916

انگشت چکشی پا در واقع تغییر شکل در پاست که به تغییر جهت انگشتان پا یا خم شدن آن ها به سمت پایین منجرمی شود. انگشت پای شما شامل سه استخوان، بند انگشت و دو مفصل است.

همه چیز درباره انگشت چکشی پا

سلامت نیوز:انگشت چکشی پا در واقع تغییر شکل در پاست که به تغییر جهت انگشتان پا یا خم شدن آن ها به سمت پایین منجرمی شود. انگشت پای شما شامل سه استخوان، بند انگشت و دو مفصل است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ، مشکل انگشت چکشی پا زمانی رخ می دهد که مفصل میانی به سمت پایین خم شود.این مشکل معمولا انگشت دوم یا سوم را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را از شکل اصلی خارج می کند. عوامل خطرزابرخی از شاخص های خاص و خطرساز وجود دارد که می تواند احتمال ایجاد انگشت چکشی در افراد را افزایش دهد. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سابقه خانوادگی مشکل انگشت چکشی پاپوشیدن کفش های تنگ یا دارای پنجه تنگ علایم انگشتان چکشیانگشت چکشی معمولا هنگام راه رفتن برای افراد ناراحتی و درد ایجاد می کند.

 همچنین ممکن است زمانی که قصد دارید انگشت یا انگشتان آسیب دیده را تکان دهید، درد را در آن ناحیه احساس کنید. درمانشما معمولا می توانید از پد ها، کفی ها و دیگر موارد استفاده کنید. با وجود این، اگر احساس درد دارید یا انگشتان پای شما کاملا تغییر شکل داده اند، پزشک معالج ممکن است به سراغ جراحی و برداشتن ضایعات این ناحیه برود.هیچ کدام از تاول های روی انگشتان خود را فشار ندهید و باز نکنید.

باز کردن تاول های روی انگشتان می تواند به بروز درد و عفونت منجر شود. کشش آرام انگشتان می تواند به تسکین درد کمک کند.   با این که ممکن است مشکل انگشت چکشی در زمان تولد شکل بگیرد، معمولا به دلیل مواردی نظیر آرتروز یا پوشیدن کفش های نامناسب  کفش های تنگ  یا پاشنه دار نیز رخ می دهد. خوشبختانه در بیشتر موارد مشکل انگشت چکشی قابل درمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha