برخی از طبیعی‌ترین موادغذایی می‌توانند برای دندان‌ها و لثه‌های شما بسیار مضر باشند.

تنقلاتی که دندانپزشکان هرگز توصیه به مصرف آنها نمی‌کنند!

سلامت نیوز:برخی از طبیعی‌ترین موادغذایی می‌توانند برای دندان‌ها و لثه‌های شما بسیار مضر باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در حالی که ما اغلب به چگونه سالم نگه داشتن قسمت‌های مختلف بدن اهمیت می‌دهیم، بسیاری از ما از سلامت دهان و دندان خود، حتی  در حد روزانه دو بار مسواک زدن، هم غفلت می‌کنیم. آنچه ما می‌خوریم نقش مهمی در سالم نگه داشتن دندان‌های ما دارد و تغذیه خوب برای دندان ضروری است.

در گفتگو با برخی از دندانپزشکان، مواد غذایی مضری را که به دندان‌های ما آسیب می‌رسانند را جویا شدیم، اگر شما هم دندان‌هایی سالم و سفید می‌خواهید، از خوردن مکرر موادی که در ادامه این مطلب آورده ایم، خودداری کنید.


تخمه

 شکستن تخمه  با دندان‌های جلو به فرم و ظاهر آن‌ها آسیب می‌رساند و باعث ترک خوردن آن‌ها می‌شود، این کار که برای برخی افراد تفریحی خوشایند محسوب می‌شود لبه‌های دندان را ورقه ورقه می‌کند که به مرور زمان موجب شکستگی آن‌ها می‌شود.


میوه خشک شده

 خوردن میوه‌های خشک به همان اندازه که به دلیل دارابودن مواد مغذی مفید است، می‌تواند برای سلامت دندان‌ها مضر باشد. به ویژه که این مواد غذایی سرشار از قند و بسیار چسبنده است و در شیار‌های دندان را پر می‌کندد.


پاپ کورن یا ذرت بو داده

شاید تماشای یک فیلم جذاب به همراه این اسنک لذتبخش باشد، اما خوردن پاپ کورن نیمه پخته، نه تنها ممکن است موجب شکستن دندان‌ها شوند، بلکه باعث ایجاد درد لثه هم می‌شود.

پاستیل

پاستیل به دلیل خاصیت چسبندگی بالا مدت زیادی با دندان در تماس است، از این رو در مواجهه با  قند موجود در آن، باکتری‌های دهان اسید
بیشتری تولید می‌کنند که برای سلامت دندان‌ها بسیار مضر خواهد بود.


نوشیدنی‌های قهوه

اگر به مصرف نوشیدنی به ویژه از نوع کافئین دار آن عادت دارید، باید بدانید قرار گرفتن مداوم در معرض قند این نوشیدنی‌ها در طی یک ساعت یا بیشتر، کار بزاق برای مبارزه با قند‌ها و اسید‌های تولید شده توسط باکتری‌های موجود در دهان را دشوار می‌کند. بزاق محافظ خوبی برای دندان هاست و با حملات مداوم قند ناشی از مصرف نوشیدنی‌های شیرین، به مرور زمان غدد بزاقی از ادامه کار خود جلوگیری می‌کنند.


یخ

یخ برای مینای دندان خیلی سخت است و باعث ایجاد ترک یا شکستگی در آن‌ها می‌شود.

آبلیموی داغ

نوشیدن آب لیمو داغ، اگرچه به اعتقاد بسیاری از افراد در صبح، فواید زیادی دارد، اما به عقیده دندانپزشکان که این نوشیدنی برای دندان‌ها مضر است. در واقع مصرف مکرر نوشیدنی و غذا‌های اسیدی به مرور مینای دندان را از بین می‌برد و به لایه‌های درونی‌تر دندان یا همان عاج دندان، که زردتر و حساس ترند، آسیب می‌رساند.


نوشیدنی‌های انرژی زا

نوشیدنی‌های انرژی زا فوق العاده اسیدی و حاوی قند زیادی هستند. نوشیدن آن‌ها حجم اسید دهان را بالا برده و مینای دندان را در معرض پوسیدگی قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha