یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 280009

آجیل با وجود چگالی موجود در کالری به جلوگیری از افزایش وزن که اغلب در بزرگسالی رخ می دهد، کمک می کند.

جلوگیری از افزایش وزن با خوردن آجیل

سلامت نیوز: آجیل با وجود چگالی موجود در کالری به جلوگیری از افزایش وزن که اغلب در بزرگسالی رخ می دهد، کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، آجیل فواید متنوعی برای سلامتی دارد از جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی گرفته تا بهبود عملکرد جنسی مردان، به عنوان مثال، مصرف روزانه آجیل خطر سایر بیماری ها مانند دیابت و سرطان را کاهش می دهد و خطر مرگ و میر را به هر علت کم می کند.

اما بین مصرف روزانه آجیل و کنترل وزن چه ارتباطی وجود دارد؟ مطالعات قبلی نشان می دهند که یک وعده غذایی روزانه آجیل شخص را از اضافه وزن بزرگسالی دور نگه می دارد.

در مطالعات جدید رژیم غذایی و الگوهای ورزشی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

به طور خاص، جایگزین کردن گوشت فرآوری شده، با دانه های تصفیه شده یا دسرهایی که نصف وعده آجیل دارند با کاهش بین ۰٫۴۱ تا ۰٫۷۰ کیلوگرم در هر دوره ۴ ساله مشخص مرتبط بود.

افزایش مداوم میزان مصرف گردو به میزان نصف وعده روزانه با ۲۳٪ خطر کاهش ۵ کیلوگرم یا بیشتر و خطر کمتر چاقی در مدت زمان مشابه مرتبط بود.

اگرچه این یک مطالعه مشاهده ای است، و محققان نمی توانند علیت را اثبات کنند، اما به بعضی از سازوکارهای بالقوه که می تواند نتایج را توضیح دهد اشاره دارند.

یک توضیح احتمالی می تواند این باشد که جویدن آجیل باعث می شود افراد کمتر از هر چیز دیگری بخورند. همچنین آجیل سرشار از فیبر است که می تواند احساس سیری را افزایش داده و تخلیه معده را به تاخیر بیاندازد ، بنابراین گرسنگی را سرکوب می کند و باعث می شود فرد احساس سیری طولانی تری داشته باشد.

علاوه بر این، فیبر آجیل به چربی های موجود در روده بهتر چسبیده و باعث دفع کالری بیشتر می شود.

آجیل ها دارای چربی های اشباع نشده زیاد هستند که طبق برخی مطالعات، اکسیداسیون چربی ها و گرمازدایی را افزایش می دهد و به تبدیل سریع کالری ها به انرژی با سرعت بیشتری کمک می کند.

نتایج نشان می دهد که ترکیب آجیل به عنوان بخشی از یک الگوی رژیم غذایی سالم با جایگزین کردن غذاهای مضر و بدون ارزش غذایی ممکن است به کاهش تدریجی افزایش وزن رایج در بزرگسالی کمک کرده و برای  پیشگیری از چاقی موثر باشد.

منبع:www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha