یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 280017

شروع فصل زیبای پاییز و بازگشایی مدارس، آغاز كار كوله‌بران كوچكی است كه با قدم‌های كوچك‌شان می‌روند تا آینده زیبایی را برای این مرز و بوم رقم بزنند. كوله‌هایی از دفتر و كتاب كه هر روز به سمت مدرسه می‌روند و اگر به روش صحیح انتخاب و استفاده نشوند، می‌توانند در آینده از كودكان امروز دردمندان فردا را بسازند.

كوله‌های دانش‌آموزی دردناك!

سلامت نیوز: شروع فصل زیبای پاییز و بازگشایی مدارس، آغاز كار كوله‌بران كوچكی است كه با قدم‌های كوچك‌شان می‌روند تا آینده زیبایی را برای این مرز و بوم رقم بزنند. كوله‌هایی از دفتر و كتاب كه هر روز به سمت مدرسه می‌روند و اگر به روش صحیح انتخاب و استفاده نشوند، می‌توانند در آینده از كودكان امروز دردمندان فردا را بسازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، كوله جایگزین مناسبی برای كیف‌های دستی است كه قبلا توسط دانش‌آموزان استفاده می‌شد. در انتخاب كوله‌پشتی برای فرزندانمان به چند نكته مهم باید توجه كنیم.
اندازه كوله‌پشتی: ارتفاع كوله‌پشتی باید به اندازه‌ای باشد كه وقتی كودك می‌نشیند، از شانه‌ها بالاتر قرار نگیرد. عرض كوله‌پشتی باید به اندازه‌ای باشد كه اجازه حركت آزاد به دست‌ها را بدهد و بند آن روی مفصل شانه قرار نگیرد. بندهای كوله‌پشتی باید پهن باشد تا از ایجاد آسیب جلوگیری شود. بهتر است بین بندها در ناحیه سینه تسمه یا بندی وجود داشته باشد كه قابل حمل در جلوی قفسه سینه باشد.

در محلی كه كوله‌پشتی كمر را لمس می‌كند، وجود یك لایه نرم می‌تواند از ایجاد فشار جلوگیری كند. حتی‌الامكان كوله‌پشتی با وزن سبك انتخاب شود و معیار زیبایی به‌عنوان مهم‌ترین گزینه در نظر گرفته نشود. پس از خرید كوله‌پشتی مناسب جهت پیشگیری از دردهای شانه، گردن و كمر لازم است نكاتی در استفاده از كوله‌پشتی رعایت شود. وزن محتویات كوله‌پشتی نباید از 10 تا 15 درصد وزن كودك بیشتر باشد به‌عنوان مثال در كودكی با وزن ۴۰ كیلو وزن كوله باید از چهار تا شش كیلو بیشتر نباشد. كوله‌پشتی باید به‌گونه‌ای حمل شود كه به صورت قرینه روی شانه‌ها باشد و قسمت پایینی آن بیشتر از 10 سانتی‌متر از خط كمربند پایین‌تر نباشد. در حین حركت نباید كودك رو به جلو خم شود و در صورتی كه این حالت اتفاق بیفتد، احتمال دارد وزن كوله از حالت استاندارد بیشتر باشد. بهتر است در قراردادن لوازم در كوله ترتیبی اتخاذ شود كه اشیای سنگین‌تر در قسمت تحتانی كوله قرار گیرد. در صورتی كه نیاز به حمل كوله سنگین باشد بهتر است از چرخ‌هایی كه جهت نصب به كوله‌پشتی طراحی شده است، استفاده شود.
در صورت وقوع دردهای عضلانی اسكلتی در دانش‌آموزان، گزینه اول اصلاح وضعیت زندگی است و در صورت تداوم دردها، درمان مناسب در كلینیك‌های درد برای این بیماران ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha