دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 280057

یك متخصص قرنیه از خشكی چشم به‌عنوان یكی از بیماری‌های شایع چشمی نام برد و گفت: خشكی چشم گرچه ممكن است درمان قطعی نداشته باشد، ولی با اقدامات پیشگیرانه و راهكارهای درمانی نوین، بسیاری از این بیماران كیفیت زندگی مطلوبی را از این منظر به‌دست می‌آورند.

درمان خشكی چشم با تغییر سبك زندگی

سلامت نیوز:یك متخصص قرنیه از خشكی چشم به‌عنوان یكی از بیماری‌های شایع چشمی نام برد و گفت: خشكی چشم گرچه ممكن است درمان قطعی نداشته باشد، ولی با اقدامات پیشگیرانه و راهكارهای درمانی نوین، بسیاری از این بیماران كیفیت زندگی مطلوبی را از این منظر به‌دست می‌آورند.

به گزارش سلمت نیوز به نقل از جام جم ، دكتر سیدمحمد قریشی عنوان کرد: عوامل متعددی نظیر بیماری‌های عمومی و چشمی، اعمال چشمی، بیماری‌های خودایمنی و بافت كلاژن، بیماری‌های ژنتیك و مادرزادی و عوامل ناشناخته، در بروز این بیماری نقش دارند،ولی افزایش شیوع آن در سال‌های اخیر، با سبك زندگی كنونی از جمله شیوه تغذیه، تحرك كم، افزایش استرس، آب و هوا و آلودگی‌های محیطی مرتبط است .

وی نقش تغذیه در پیشگیری از بروز خشكی چشم را بسیار موثر دانست و ادامه داد: آنتی‌اكسیدان‌ها و رژیم‌های غذایی كه امگا ۳ دارند در پیشگیری از خشكی چشم بسیار موثر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha