چه کسی داستان جعلی واردات موبایل با ارز دولتی در سازمان تامین اجتماعی را مطرح کرده و چه سودی از آن میبرد؟زمانیکه نه ارز دولتی مطرح بوده و در سال مورد اشاره این منبع آگاه قیمت ارز سه هزار و پانصد تومان بوده است!!

چه کسی داستان جعلی واردات موبایل با ارز دولتی در تامین اجتماعی را مطرح کرد؟

سلامت نیوز:سکوت مسئولین سازمان تامین اجتماعی در مقابل انتشار اخبار رانت و فساد در این سازمان نشانه چیست؟چه کسی داستان جعلی واردات موبایل با ارز دولتی در سازمان تامین اجتماعی را مطرح کرده و چه سودی از آن میبرد؟زمانیکه نه ارز دولتی مطرح بوده و در سال مورد اشاره این منبع آگاه قیمت ارز سه هزار و پانصد تومان بوده است!!

به پزارش سلامت نیوز ماجرا از این قرار است که چند روز پیش اخباری در رسانه‌ها منتشر شده است مبنی بر اینکه  فردی مسئول در سازمان تامین اجتماعی که بر خلاف قانون هم دو پست دارد، ارز تجهیزات پزشکی را صرف خرید موبایل و فروش آن در بازار آزاد کرده است.

فرد یاد‌شده، ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی برای واردات تجهیزات پزشکی را دریافت کرده و آن را صرف خرید موبایل و فروش این محصول در بازار آزاد کرده است.

اخبار منتظره حاکی از آن است که این فرد  ۳۳۶ هزار یورو از منابع ارزی کشور را صرف واردات موبایل و فروش آن در بازار آزاد کرده است تا سود آن نصیب شرکت‌های زیرمجموعه شستا شود.

هرچند سخنگوی قوه قضائیه خبر دستگیری این فرد را که گفته میشود معاون سازمان تأمین اجتماعی بوده تکذیب می‌کند اما روابط عمومی این سازمان هم  که با توجه به شرایط پیش آمده حداقل باید با دادن تکذیبیه و یا انتشار مطلبی به روشن شدن افکار عمومی کمک میکرد در سکوت عجیب و مبهمی به سر میبرد.

روابط عمومی و مسئولین سازمان تامین اجتماعی برای احترام به مردم ایران به دلیل انتشار چنین مطلبی باید حداقل نسبت به یک پرسش مهم سکوت اختیار نکرده و بگویند ماجرای ثبت نام موبایل چه بوده؟!

 سوال منطقی و اساسی دیگری که از سوی کارشنایسان مطرح میشود این است که در سال ۹۶ هیچ ارز دولتی درکار نبوده و ارز با قیمت ۳۵۰۰ در بازار وجود داشته است.

 ارز ۴۲۰۰ تومانی از مرداد ۹۷ به تجهیزات پزشکی تعلق گرفت و این در حالیست که در این سال فرد مذکور اصلا هم هیچ سمتی در شرکت یاد شده نداشته!

کدام منبع مطلع است که این داستان سرایی را انجام داده و چرا حالا که این خبر حیرت انگیز نقل هر محفل خبری شده و بیمه شدگان تامین اجتماعی را به بهت و حیرت فرو برده ، مسئولین سازمان سکوت کرده اند؟!

قطعا گزارش قابل استناد و مستنداتی وجود داشته که دستگاه قضا به این مسئله ورود کرده اما باید برای افکار عمومی خصوصا بیمه گذاران این سازمان مشخص شود که این داستان را چه کسی و با چه انگیزه ای ساخته است در حالیکه مطلقا چنین چیزی نه در حسابرسی داخلی این شرکت وجود داشته  و نه هیچ مقام مسئول قضایی و یا سازمانی آن را تایید نمی کند؟!

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha