چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 280218

یک روانشناس گفت که دوران نامزدی بر خلاف تصور، دوران خوش گذرانی نیست، بلکه دوره دشوار آشنایی برای کسب اطلاعات در یک زندگی چند ساله است.

این نکات را در دوران نامزدی به خاطر داشته باشید

سلامت نیوز:یک روانشناس گفت که دوران نامزدی بر خلاف تصور، دوران خوش گذرانی نیست، بلکه دوره دشوار آشنایی برای کسب اطلاعات در یک زندگی چند ساله است.


به گزارش سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مجتبی حبیبی روانشناس و مشاور در گفت‌وگویی، درباره دوران آشنایی پیش از ازدواج اظهار کرد: دوران نامزدی بر خلاف تصور، دوران خوش گذرانی نیست، بلکه دوره دشوار آشنایی برای کسب اطلاعات در یک زندگی چند ساله است.

حبیبی بیان کرد: در این دوران باید به نکاتی توجه داشته باشید که شاید کمتر کسی درباره آنها با شما صحبت کرده باشد. این نکات آنقدر مهم هستند که بی توجهی به آنها می تواند زندگی شما را با بحران مواجه کند.

او درباره اولین نکته ای که باید به آن توجه کنند، تصریح کرد: به حس‌های خود در رابطه توجه کنید، خشمگین شدن، نداشتن ‌تمایل به یکدیگر و بگومگو، علایم هشداردهنده ای هستند، شاید عده‌ای تصور کنند این حالت‌ها در یک رابطه طبیعی است و هر دو طرف به مرور به هم عادت می‌کنند و وضعیت بهبود می‌یابد اما اینگونه نبوده و این مساله می تواند زمینه آسیب پس از ازدواج محسوب شود.

این روانشناس ادامه داد: صفات قابل‌تحمل و غیرقابل‌تحمل همدیگر را بشناسید و خطوط قرمز غیرقابل‌چانه‌زنی و غیرقابل‌مذاکره، خواسته‌هایی هستند که باید به اطلاع طرف مقابل برسد تا بداند در صورتی که از این خطوط قرمز عبور کند، زندگی به پایان خواهد رسید مثلا اعتیاد و رابطه خارج از زندگی زناشویی از این دست خطوط قرمز است.

این روانشناس با اشاره به اینکه آزارهای روانی را تحمل نکنید، گفت: اگر نامزدتان شما را آنگونه که هستید قبول ندارد و قصد دارد در رفتار شما تغییری ایجاد کند یا برایتان احترام قائل‌ نیست، تردید نکنید بعد از ازدواج و ورود به زندگی زناشویی رفتارش به هیچ‌وجه عوض نخواهد شد و مدام در پی بهانه گیری و تغییر دادن شما خواهد.

حبیبی با بیان اینکه همه معیارها را بررسی کنید، ادامه داد: بعضی خانواده‌های مذهبی فکر می‌کنند اگر هر دو خانواده به مذهب معتقد باشند، نیازی به بررسی دیگر نکته‌های مهم زندگی نیست، اما سایر عوامل اثرگذار در ازدواج (مثل اشتغال و استقلال فکری) هم باید بررسی شوند.

او اضافه کرد: اگر کسی ادعا کند به دین معتقد است، این لزوما به معنای عمل کردن او به دستورات دین نیست و چه‌بسا تلقی او از دینداری با تلقی شما کاملا متفاوت باشد.

این روانشناس با بیان اینکه اولویت‌ها را مشخص کنید، افزود: در دوره نامزدی بررسی کنید اولویت نامزد شما کیست؟ شما در اولویت هستید یا پدر و مادرش و چقدر تحت‌ کنترل آنهاست. آیا آنقدر بلوغ فکری و عاطفی پیدا کرده که از والدین خود جدا شود؟ این مشکل یکی از شایع‌ترین علت‌های جدایی و طلاق در ایران است.

حبیبی ادامه داد: وابستگی جوان‌ها به خانواده‌ها مشکلات عدیده‌ای در زندگی زناشویی به وجود می‌آورد و استقلال زندگی مشترک را از بین می برد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha