رئیس بیمارستان عرفان نیایش گفت: هزینه های بیمارستانهای خصوصی از درآمدشان بیشتر است و چندین بیمارستان خصوصی در تهران و شهرهای دیگر در شرف تعطیل شدن هستند.

بیمارستان های خصوصی در خطر تعطیل شدن هستند

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان عرفان نیایش گفت: هزینه های بیمارستانهای خصوصی از درآمدشان بیشتر است و چندین بیمارستان خصوصی در تهران و شهرهای دیگر در شرف تعطیل شدن هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت نیوز، محمد حسین بهزاد مقدم، افزود: وضعیت دخل و خرج بیمارستان های خصوصی مطلوب نیست، هزینه ها چندین برابر درآمدها افزایش یافته است و با توجه به مشکلات موجود اقتصادی تعدادی از بیمارستان های خصوصی به سمت کم کردن خدمات رفته اند و اگر نتوانند مشکلات مالی خود را در آینده نزدیک حل کنند قطعا به سمت تعطیل شدن می روند.

وی ادامه داد: هزینه های بیمارستانی به طور بی سابقه وغیر متعارفی بالا رفته است، هزینه نگهداری بخش ها، هزینه تامین تجهیزات و تامین نیروی انسانی متخصص و مشکلاتی که در تامین تجهیزات پزشکی به خصوص برای بیمارستان های خصوصی هست، مشکلات روزافزونی را ایجاد کرده است. در واقع بیمارستان های خصوصی با همت و تحمل فشار بر شانه های سرمایه گذاران و سهامداران وضع موجود را حفظ می کنند و بیمارستان های قدیمی که مشکل تامین تجهیزات پزشکی را دارند فشار مضاعفی را تحمل می کنند.


کار برای بیمارستانهای خصوصی بسیار دشوار شده است

بهزاد مقدم تاکید کرد: کار برای بیمارستان های خصوصی بسیار دشوار شده است، به خصوص اینکه تعرفه های خدمات بیمارستانی غیر واقعی است و اگر منطقی دیده نشود بسیاری از بیمارستان های خصوصی به سمت تعطیل شدن و بسته شدن می روند.

رئیس بیمارستان عرفان نیایش اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد درآمد بیمارسستان های خصوصی از طریق دریافت حق الزحمه های پزشکان است و ۷۰درصد درآمد این بیمارستانها از محل دریافت تعرفه هتلینگ تامین می شود که باید با استفاده از آن هزینه های تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی و تاسیسات و هزینه نیروی انسانی، آب، برق و غذای بیمارستان از این محل تامین شود.


هیچ کمکی از طرف دولت به بیمارستانهای خصوصی نمی شود

وی گفت: هیچ کمکی از طرف دولت به بیمارستان های خصوصی نمی شود در حالی که در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی هزینه های تامین نیروی انسانی از طرف دانشگاه و بیمه های طرف قرارد تامین می شود. در بیمارستانهای خصوصی تمام هزینه ها از جیب مردم یا بیمه های تکمیلی تامین می شود.

این پزشک متخصص اضافه کرد: بخشی از هزینه های بیمارستانهای خصوصی طی قرارداد با بیمه های تکمیلی تامین می شود اما این بیمه ها هم وضعیت خوبی ندارند و در حالی که بیمارستان در آخر ماه باید حقوق پرسنل و طلب شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی را پرداخت کند تا دارو و تجهیزات در اختیارش قرار دهند و بتواند گوشت و مواد مورد نیاز برای غذای بیماران را تهیه کند. اما حق الزحمه های بیمارستان ها را بیمه های تکمیلی با فاصله سه ماه تا یکسال پرداخت می کنند.

وی افزود: تعرفه های پزشکی امسال رشدی نداشت و تعرفه های هتلینگ امسال حدود ۲۵ درصد رشد داشت اما حقوق و دستمزد پرسنل بین ۴۰ تا ۴۷ درصد اضافه شد، هزینه مواد مصرفی و تجهیزات بیمارستانی نیز بیش از ۱۰۰ درصد رشد قیمت داشته است. بیمارستان های خصوصی فعلا از داروها و تجهیزاتی که از قبل خریداری کرده و در انبارها داشته اند، امور بیمارستان را اداره می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha