مبتلایان به فشار خون بالا ۳ برابر بیشتر در معرض اختلال شناختی هستند

مبتلایان به فشار خون بالا ۳ برابر بیشتر در معرض اختلال شناختی هستند

سلامت نیوز:رئیس اولین کنگره ملی نورولوژی شناخت، رفتار و دمانس اظهار داشت: مبتلایان به فشارخون بالا ۳ برابر افراد عادی به اختلال شناختی دچار می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر مریم نوروزیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کنگره ملی نورولوژی شناخت، رفتار و دمانس در سالن همایش برج میلاد افزود: کمتر از ۵۰ درصد کسانی که بیماری قلبی - عروقی دارند، اختلال شناختی خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیماران کلیوی هم در معرض جدی ابتلاء به اختلال شناختی هستند، گفت: ضربات مغزی پیامدهای مختلفی دارد و اگر سبب مرگ فرد نشود، فرد را دچار اختلال شناختی خواهد کرد.

نوروزیان ادامه داد: در کنار عوامل فوق، مصرف سیگار، سواد پایین، عوارض شناختی افسردگی و آسیب‌های شدید روان پزشکی در بروز اختلال شناختی نقش دارند.

وی مهمترین ریزفاکتور این بیماری را سن اعلام کرد و گفت: نظام سلامت ما برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، راه حل باید ارائه کند.

نوروزیان اضافه کرد: ۲۰ سال قبل از اینکه فرد متوجه بیماری آلزایمر شود، فعالیت هایی در مغز شروع می‌شود. وقتی علائم بیماری آغاز می‌شود، دیگر برای پیشگیری بیماری خیلی دیر است.وی افزود: در حال حاضر شواهد زیادی وجود دارد که شناخت و اختلال شناختی را فقط بیماری آلزایمر می‌دانند، مردم و حتی بسیاری از پزشکان این تصور را دارند که اشتباه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha