سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان انتقال خون كشور در این نشست كه در محل این سازمان در تهران برگزار شد، گفت: هماهنگی با سایر مراكز اهدا و پیوند سلول های بنیادی خون ساز و گفت وگو و تبادل نظر درباره پذیرش بیماران در این مراكز از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.
به گزارش سلامت نیوز دراین نشست پزشكی بیش از 100 نفر از متخصصان هموتولوژی و انكولوژی از دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران، بیمارستان امام خمینی (ره)، مركز پزشكی كودكان محك و شماری از متخصصان زنان و زایمان شركت داشتند.
حسن ابوالقاسمی گفت  :تا 25 سال پیش بیماران مبتلا به امراض خونی توسط متخصصین عادی درمان میشدند و و حداکثر تا سی درصد امکان بهبودی داشتند اما امروز با وجود بیش از 200 فوق تخصص در کشور به جرات میتوان گفت که اکثر بیماران از امکانات خوبی برخوردار میشوند و تحت درمان مناسب قرار میگیرند.

وی افزود: دراین گردهمایی، مهم ترین اهداف استفاده از سلول های بنیادی خون ساز كه درمراكز اهدا و پیوند كشور در حال اجرا است به طور كارشناسی بررسی می شود.
وی تصریح کرد هدف ما از این نشست ایجاد هماهنگی بین بانکهای ایجاد شده در کشور نظیر :بانک سلول های  بنیادی ،سلول های بند ناف . .... است تا در نهایت بتوانیم از سرگردانی بیمار در طی مراحل درمانی جلوگیری کنیم و این نشست شروعی برای همکاری همه جانبه میباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha