یک متخصص پوست و مو گفت : استفاده از صابون مراغه ای به دلیل بالا بودن میزان ماده قلیایی آن برای پوست های خشک مناسب نیست .

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت : استفاده از صابون مراغه ای به دلیل بالا بودن میزان ماده قلیایی آن برای پوست های خشک مناسب نیست .
 
دکتر پروانه ساکت در گفت و گو با  ایرنا افزود: این صابون به صورت سنتی تهیه و تولید می شود و میزان ماده قلیایی آن در مقایسه با سایر صابون ها بیشتر است وبرای افرادی که پوست چربی دارند مناسب تر است .
وی ادامه داد: شستشوی موی سر نیز با صابون سنتی مراغه ای مانعی ندارد ولی باعث کدر شدن موهای سر می شود و شفافیت خود را از دست می دهد.
متخصص پوست و مو با بیان اینکه میزان قلیایی صابون ها برای افرادی که پوست چرب و خشک دارند متفاوت است خاطر نشان کرد : مناسب ترین شستشو دهنده های بدن و صابون با داشتن میزان ماده قلیایی بین 5/5 تا 6 درجه برای بهداشت پوست و مو ست
ساکت اضافه کرد : برخی شستشو دهنده ها و صابون ها از میزان ماده قلیایی بین 8تا 9 درجه تهیه و تولید می شود که اغلب برای افرادی که پوستی بسیار چرب دارند و به شستشوی بیشتری نسبت به سایر افراد نیاز دارند قابل استفاده است .
وی با اشاره به اینکه شستشوی بدن و رعایت بهداشت فردی بستگی به شرایط جسمانی و نیاز فرد دارد اظهار داشت : برخی افراد چون پوستی بسیار چربی دارند و ضرورت شستشوی و استحمام آنان در فصل تابستان به دوبار نیز افزایش می یابد بایستی اصول بهداشت فردی خود را به بر حسب نیاز جسمانی خود مرتفع کند.
ساکت گفت : استفاده از صابون های ها و شستشودهنده های سیندت یا پن (غیر صابونی ) برای افرادی که اگزمای پوستی مانند خشکی پوست ،خارش و التهاب پوستی دارند بسیار مناسب است .
این متخصص پوست ومو به افرادی که پوست خشک و اگزمای پوستی دارند توصیه کرد که از شستشو دهنده های کرم دار برای لطافت و نرمی پوست استفاده کنند و پس از استحمام و دوش گرفتن از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha