دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 282613

تاس کباب به دلیل وجود سبزیجات برای کسانی که رژیم لاغری دارند غذای مناسبی استتاس کباب یکی ازغذاهای اصیل ایرانی است. تاس به معنی کاسه مسی است وبه احتمال زیاد این غذا را تاس کباب نامیده اند یعنی کبابی که داخل کاسه مسی تهیه شده است .

تاس کباب غذای مناسب پاییز

سلامت نیوز:تاس  کباب به دلیل وجود سبزیجات برای کسانی که رژیم لاغری دارند غذای مناسبی استتاس کباب یکی ازغذاهای اصیل ایرانی است. تاس به معنی کاسه مسی است وبه احتمال زیاد این غذا  را تاس کباب  نامیده اند یعنی کبابی که داخل کاسه مسی تهیه شده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،با این که این غذا بسیار مقوی و لذیذ است اما دربین غذا های فوری مردم ، شانس چندانی برای دیده شدن ندارد. مواد خام این غذای اصیل در این فصل دربازار موجود است و می توانید به راحتی و با قیمت مناسب تهیه کنید.تاس کباب مزاج گرم دارد و در این فصل برای سرد مزاجان مفید است. با توجه به روند رو به افزایش استفاده از غذاهای فست فودی  و بیماری های ناشی از آن در این مطلب به سراغ این غذای قدیمی رفتیم .
 
ویژگی های این خوراک

ویژگی منحصر به فرد این غذا این است که همه مواد آن تازه است از جمله سیب زمینی، به، سیب، گوشت و... .گوشتی که برای تهیه تاس کباب استفاده می شود بهتر است  قلوه گاه گوسفندی همراه با کمی چربی باشد.

فوت و فن تهیه این غذا این است که باید زمان زیادی صرف پختن آن کرد.تاس کباب هم مثل آبگوشت در مواد اولیه تنوع خیلی زیادی دارد و مردم مناطق مختلف ، هر چه که در دسترس شان باشد  داخل قابلمه می ریزند؛ مانند کدو ، بادمجان ، انواع لوبیا ، انواع حبوبات ، آلو گوشت چرخ کرده ، سبزی های معطر ، انواع روغن های گیاهی ، نخود فرنگی ، لوبیا سبز ، گوجه فرنگی ، چغندر، شلغم . بعضی هم تاس کباب را با گوشت مرغ درست می کنند. 

فوت کوزه گری پخت تاس کباب

تاس کباب را باید داخل ظرف مسی پخت ؛ هم برای  این که غذا خوش رنگ شود و هم آهسته پخته شود.نکته ای که آشپزهای حرفه ای رعایت می کنند این است که مواد را خیلی ریز نمی کنند به طوری که در بشقاب قابل تفکیک است .

 این که چه مقدار از مواد را به چه تناسبی برای پختن این غذا به نوبت اضافه کنیم برای  حفظ شکل ظاهر غذا و له نشدن مواد اهمیت ویژه ای دارد. سیب زمینی را در مرحله‌ آخر به مواد بیفزایید تا له نشود.

اضافه کردن سیر طعم فوق العاده ای به تاس کباب می‌دهد.  آب اضافه هم مشکل ساز می شود و باید  به میزان کافی اضافه شود.موقع کشیدن تاس کباب دقت کنید که مواد تشکیل دهنده له و مخلوط نشود و ظاهر اصلی خودش را حفظ کند و در همه بشقاب ها از اجزای غذا تکه ای وجود داشته باشد.

 روش تهیه تاس کباب

گوشت را به صورت نازک برش دهید .هویج‌ها را پوست کنید وبرش دهید . پیاز و بادمجان را پوست کنید و آن ها را نیز به صورت حلقه‌ای خرد کنید.آلوها را بشویید و در ظرفی به همراه مقداری آب خیس کنید.

قابلمه‌ مناسبی را آماده کنید و پیازهای حلقه شده را در کف قابلمه در دو طرف به‌خوبی بچینید و روی ردیف آخر پیازها برش‌های گوشت را قرار دهید سپس هویج و به را به ترتیب روی آلوها بچینید. اگر مواد شما باقی ماند مواد را با ترتیبی که گفته شد روی هم قرار دهید.

بعدازاین که مواد را روی هم گذاشتید آلوهای خیس خورده را روی قابلمه بگذارید. حدود دو لیوان آب در قابلمه بریزید و در آن را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد تاس کباب به خوبی پخته شود. بعد از این که گوشت و مواد پخته شد سیب زمینی و گوجه فرنگی را به صورت حلقه‌ای برش دهید و روی مواد تاس کباب بگذارید و رب را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه تفت دهید و به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد پخته شود و تاس کباب به‌خوبی جا بیفتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha