چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 282805

مطالعات جدید محققان کالج سلطنتی لندن نشان می‌دهد، استرس مادر در دوران قبل از بارداری و بارداری، بر رشد مغز کودک تاثیر می‌گذارد.

استرس مادر تاثیر منفی بر مغز کودک دارد

سلامت نیوز:مطالعات جدید محققان کالج سلطنتی لندن نشان می‌دهد، استرس مادر در دوران قبل از بارداری و بارداری، بر رشد مغز کودک تاثیر می‌گذارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان برای مطالعه تاثیر استرس مادر در دوران پیش از بارداری و بارداری بر رشد مغز کودک، ۲۵۱ کودک نارس را مورد مطالعه قرار دادند.



به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس،‌بر اساس این مطالعه، رشته‌های عصبی ماده سفید مغز که uncinate fasciculus نام دارد، در نوزادانی که مادر در دوران بارداری و پیش از آن دچار استرس بوده، دچار اختلال می‌شود.استرس‌های وارد شده به مادران به دلایل مختلفی از جمله طلاق و جدایی، فشارهای روزمره اقتصادی، فشار ناشی از شغل و درس، عوامل محیطی و مشکلات خانوادگی می‌تواند باشد.در این مطالعه، مغز کودکان توسط یک روش تصویربرداری به نام تانسور دیفیوژن مورد بررسی قرار گرفت که به طور خاص برای بررسی ساختار ماده سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتایج نشان می‌دهد ماده سفید مغز نوزادانی که مادرشان در دوران بارداری و پیش از آن استرس داشته، دچار تغییر می‌شود.این مطالعه تاثیر سلامت روانی مادر بر رشد جنین را بیش از پیش تایید می‌کند.نتایج این مطالعه در نشریه Biological Psychiatry منتشر شده است.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha