دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 283027

تعداد کالری که بدن در هنگام پیاده روی می سوزاند بسته به طیف وسیعی از عوامل از جمله اندازه بدن و سرعت راه رفتن دارد.

چه مقدار کالری با پیاده‌روی می سوزد؟

سلامت نیوز: تعداد کالری که بدن در هنگام پیاده روی می سوزاند بسته به طیف وسیعی از عوامل از جمله اندازه بدن و سرعت راه رفتن دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، پیاده روی همچنین مزایای سلامتی دیگری از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی را ارائه می دهد. بدن از انرژی غذایی و نوشیدنی ها برای حفظ عملکرد بدن و انجام فعالیت های بدنی استفاده می کند. هنگامی که فرد کالری بیشتری نسبت به سوختن کالری مصرف می کند، بدن این انرژی اضافی را به عنوان چربی بدن ذخیره می کند. هنگامی که بدن نیاز به انرژی بیشتری نسبت به کالری که مصرف می کند داشته باشد، چربی ذخیره شده بدن را برای انرژی می سوزاند. فعالیت بدنی منظم روش خوبی برای حفظ مقدار سالم چربی بدن است.

 پیاده روی برای افرادی که می توانند این ورزش را انجام دهند راحت و رایگان است.

در پیاده روی بسته به اندازه بدن و سرعت پیاده روی کالری با سرعت های مختلف می سوزد.

تعداد کالری که بدن در طی هر فعالیت می سوزاند، به میزان متابولیک پایه (BMR) و شدت فعالیت بستگی دارد که به معادل های متابولیک (MET) اندازه گیری می شود.

متابولیسم پایه به مجموعه ای از فرآیندهای پشتیبانی است که بدن به طور مداوم مانند تنفس انجام می دهد. بدن برای حمایت از این فرایندها کالری می سوزاند. میزان انجام این عمل بدن BMR است.

BMR بین افراد متفاوت است. محاسبه دقیقاً دشوار است زیرا به عوامل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی که اندازه گیری آنها دشوار است، بستگی دارد. اما می توان BMR را با استفاده از جنس، اندازه بدن و سن تخمین زد.

MET ها معیار میزان انرژی بدن برای یک فعالیت خاص هستند. هنگامی که یک شخص قدم می زند، سرعتی که در آن راه می رود، تعداد MET ها را تعیین می کند.

پیاده روی منظم و با سرعت بالا می تواند مزایای سلامتی بسیاری از جمله:

    کاهش فشار خون
    کاهش کلسترول بالا
    کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت
    تقویت استخوان ها و ماهیچه ها
    بهبود تناسب اندام داشته باشد.

علاوه بر مزایای سلامتی جسمی، افزایش فعالیت بدنی از طریق پیاده روی می تواند به نفع سلامت روان نیز باشد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha