دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 283341

نتایج یك تحقیق جدید نشان داده كه جامد یا مایع بودن خوردنی‌های شیرین در اثرگذاری آنها بر افزایش وزن نقش دارد به گونه‌ای كه به گفته متخصصان، نوشیدنی‌های قندی و شیرین به مراتب بیشتر از خوراكی‌های جامد شیرین موجب افزایش وزن می‌شود.

نوشیدنی‌های قندی چاق‌تان می‌كند

سلامت نیوز:نتایج یك تحقیق جدید نشان داده كه جامد یا مایع بودن خوردنی‌های شیرین در اثرگذاری آنها بر افزایش وزن نقش دارد به گونه‌ای كه به گفته متخصصان، نوشیدنی‌های قندی و شیرین به مراتب بیشتر از خوراكی‌های جامد شیرین موجب افزایش وزن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،محققان می‌گویند: تاثیر قند موجود در مواد غذایی بر چاقی عمدتا از مصرف نوشیدنی‌های قندی ناشی می‌شود و نقش مواد غذایی جامد و شیرین در این زمینه به نسبت كمتر است. گروهی از محققان انگلیسی و چینی تاكید كردند:

نقش نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی به عنوان فاكتور موثر در بروز چاقی آشكار است. به گفته محققان، مصرف مداوم نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی و شیرین موجب چاقی و اضافه وزن در كودكان و بزرگسالان می‌شود. حتی محققان به افراد لاغر هم توصیه می‌كنند كه مصرف نوشیدنی‌های قندی را تا حد ممكن كم كنند تا احتمال ابتلا به دیابت را پایین بیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha