مولتی ویتامین‌ها مکمل‌هایی شامل انواع گوناگون ویتامین‌ و مواد معدنی هستند. این محصولات به شکل‌های گوناگونی مانند قرص، کپسول، آدامس یا پودر و مایع به بازار ارائه می‌شوند. با توجه به برچسب طریقه مصرف و دوز آن‌ها، معمولا باید دو بار در روز مصرف شوند.

مولتی ویتامین‌ها شامل چه موادی هستند؟

سلامت نیوز: مولتی ویتامین‌ها مکمل‌هایی شامل انواع گوناگون ویتامین‌ و مواد معدنی هستند. این محصولات به شکل‌های گوناگونی مانند قرص، کپسول، آدامس یا پودر و مایع به بازار ارائه می‌شوند. با توجه به برچسب طریقه مصرف و دوز آن‌ها، معمولا باید دو بار در روز مصرف شوند.

به گزارش سلامت نیوز، ۱۳ ویتامین و حداقل ۱۶ ماده معدنی برای سلامتی بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از آن‌ها به واکنش‌های آنزیمی بدن کمک می‌کنند و به آن‌ها سرعت می‌بخشند. همچنین بدن به این مواد مغذی برای رشد و تنظیم فرایندهای بدن نیاز دارد. علاوه بر انواع گوناگون ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌تواند آمینو اسید و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن را نیز تامین کنند. اما از آنجایی که این مواد توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی‌شومد، ممکن است مقادیر کمتر یا بیشتری از آنچه که بر روی برچسب نوشته شده داشته باشند.

مولتی ویتامین و بیماری‌های قلبی

یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان بیماری‌های قلبی است. مطالعات بسیاری بر روی اثر آن‌ها بر روی بیماری‌های قلبی انجام شده و در برخی از موارد موثر و در برخی دیگر بدون تاثیر بوده است. در یک مطالعه که بر روی زنان انجام شد نشان داد، مصرف مولتی ویتامین به مدت حداقل سه سال می‌تواند تا ۳۵% خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

مولتی ویتامین و سرطان

در بعضی از مطالعات مصرف مولتی ویتامین در آقایان توانست تا ۳۱% خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد در صورتی که در برخی دیگر هیچ اثری نداشته و حتی افزایش خطر ابتلا نیز داشته! به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع گفت چه تاثیر بر روی سرطان دارد.

مزایای دیگر مولتی ویتامین‌ها

با توجه به تحقیقات انجام شده، گفته می‌شود می‌تواند حافظه را بهبود و احساس خوبی به فرد بدهد. به دلیل آنتی اکسیدان‌های موجود در آن می‌تواند سرعت فرآیند پیرچشمی و کم بینا شدن آن را کاهش دهد و از بعضی از بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید جلوگیری کند.

healthline

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha