محققان بهترین زمان ورزش کردن برای چربی‌سوزی را بررسی کردند و دریافتند که ورزش کردن قبل از صبحانه به چربی‌سوزی بیشتر کمک می‌کند.در این تحقیق که توسط محققان آمریکایی انجام شده است .۳۰ مرد چاق یا دارای اضافه وزن را به مدت بیش از شش هفته بررسی کردند.

بهترین زمان برای چربی‌سوزی

سلامت نیوز:محققان بهترین زمان ورزش کردن برای چربی‌سوزی را بررسی کردند و دریافتند که ورزش کردن قبل از صبحانه به چربی‌سوزی بیشتر کمک می‌کند.در این تحقیق که توسط  محققان آمریکایی  انجام شده است ۳۰ مرد چاق یا دارای اضافه وزن را به مدت بیش از شش هفته بررسی کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، برخی از آن ها قبل از مصرف صبحانه ورزش می‌کردند و برخی دیگر بعد از صبحانه، گروهی هم در سبک زندگی خود هیچ تغییری ایجاد نکردندو اما نتایج ..

نتایج این تحقیق نشان داد، شرکت‌کنندگانی که قبل از صبحانه ورزش کردند، نسبت به گروهی که بعد از صبحانه ورزش کردند، دو برابر بیشتر چربی سوزاندند.“خاویر گونزالس” محقق ارشد این تحقیق اظهار کرد، اگرچه زمان ورزش کردن در کاهش وزن هیچ تاثیری نداشت، ولی باعث بهبود چشمگیر سلامت کلی این افراد شد.

گروهی که قبل از مصرف صبحانه ورزش کردند، توانایی بهتری در پاسخ به میزان انسولین خون نشان دادند. محققان معتقدند که تحقیق آن ها باید کامل‌تر شود زیرا بررسی‌ها فقط در مردان انجام شده است و هنوز زنان مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. 

بهترین زمان تمرین برای چربی‌سوزی صبح است

لاغر شدن در پی چربی سوزی بدن اتفاق می افتد یعنی زمانی که شما فعالیت بدنی دارید تا چربی بسوزانید و طبق تحقیقات وقتی صبح‌ها ورزش می‌کنید بدن شما تمایل بیشتری برای چربی‌سوزی دارد، زیرا پایین بودن سطح قند خون، بدن را مجبور می‌کند به دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی بگردد بنابراین از ذخایر چربی به‌ عنوان سوخت استفاده می‌کندو از طرفی میزان هورمون‌هایی که چربی سوزی را تسریع می‌کند (مانند کورتیزول) صبح‌ها بیشتر است.

 فواید ورزش صبحگاهی

افرادی  که صبح‌ها ورزش می‌کنند، به پیگیری تمرین و برنامه‌ ورزشی خود پایبند ی بیشتری دارند و برای مدت طولانی آن را ادامه‌ می دهند. اماو اگرهای ورزش صبحگاهیورزش صبحگاهی ممکن است به  بدن فشار بیشتری وارد کند بنابراین برای هر کسی مناسب نیست.ورزش شدید در این وقت از روز  ممکن است به جای چربی سوزی باعث از دست رفتن عضلات شود.

اگر با معده‌ خالی ورزش کنید و تمرین های سنگین انجام دهید، احتمال این که بدن‌تان برای تأمین انرژی مورد نیاز به سراغ بافت‌های عضلانی برود زیاد است.به همین دلیل  متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که قبل از ورزش، صبحانه‌ کاملی از مواد پروتئینی میل کنید.اگر قبل از خوردن صبحانه ورزش کنید، به دلیل این که سطح انرژی‌تان پایین است نمی‌توانید توان  لازم را داشته باشید. 

ورزش کردن برای سلامتی و کاهش وزن اهمیت دارد . شما باید در طول روز ورزش کنید ، چه صبح و چه بعدازظهر.بعضی از افراد صبح‌ها را ترجیح می‌دهند چون انگیزه‌‌ بیدار شدن می یابندو در طول روز پرانرژی‌تر هستند اما برای همه این‌ طور نیست. ببینید ورزش کردن در چه زمانی از روز برای شما مناسب‌تر است و چند هفته به آن پایبند بمانید تا نتیجه‌اش را ببینید.

خوراکی های چربی سوز

بعضی از خوراکی ها به چربی سوزی بیشتر شما کمک می کند از جمله : 

سیب

سیب یکی دیگر از مواد غذایی چربی سوز است. سیب دارای فیبر خوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند.بر اساس یک تحقیق در برزیل، زنانی که روزانه سه سیب یا بیشتر می‌خورند کاهش وزن بیشتری نسبت به زنانی دارند که سیب نمی‌خورند. 

بلغور جو

بلغور جو که حاوی فیبر فراوان است، برای ساعت‌ها در بدن باقی می‌ماند و میل به خوردن برای جبران قند خون و گرسنگی را از بین می‌برد. برای شیرین کردن بلغور به جای شکر از میوه‌های شیرینی مثل انواع توت‌ها استفاده کنید. 

روغن زیتون

چربی‌های غیر‌اشباعی مانند روغن کانولا یا روغن زیتون به پایین نگه داشتن کلسترول و اشتها کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha