شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

یک روان‌پزشک با بیان اینکه گریه نوعی تخلیه هیجانی است،گفت: گریه کردن در حد معمول و زمان خاص خود، خوب است، اما اگر کسی دائم احساس کند دلش می‌خواهد گریه کند، این حالت به معنای افسردگی است.

«گریه کردن» چه خاصیتی دارد؟

سلامت نیوز:یک روان‌پزشک با بیان اینکه گریه نوعی تخلیه هیجانی است،گفت: گریه کردن در حد معمول و زمان خاص خود، خوب است، اما اگر کسی دائم احساس کند دلش می‌خواهد گریه کند، این حالت به معنای افسردگی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، گریه کردن عاملی برای تسکین آلام و دردهای روحی و روانی است و فردی که در اثر مشکلات مختلف، دچار فشارهای روانی و دل مشغولی‌های ذهنی است، تنها چند قطره اشک ریختن می‌تواند مُسکنی هرچند کوتاه مدت برای روان او باشد و به نوعی آرامش کسب کند.


رئوفه  قیومی، روان‌پزشک  درباره «نقش مثبت و منفی گریه کردن در سلامت روان»، اظهار داشت: گریه نوعی تخلیه هیجانی است؛ در نتیجه کسی که نتواند گریه کند، نمی‌تواند این تخلیه هیجانی را داشته باشد.


وی ادامه داد: گریه هیجان غم است و ما نمی‌توانیم غم، شادی، ترس و خشم را انکار کنیم و این موارد همراه زندگی ما هستند.


این روان‌پزشک بیان داشت: گریه کردن در حد معمول و زمان خاص خودش خوب است، اما اگر کسی  خیلی زیاد و دائم احساس کند دلش می‌خواهد گریه کند، این حالت به معنای افسردگی است.


قیومی با اشاره به مصادیق عینی گریه خوب و نامطلوب، افزود: سوگواری و مرگ عزیزان‌مان اتفاقی است که برای همه می‌افتد و در چنین حالتی است که افراد گریه کرده و احساساتشان را تخلیه می‌کنند؛چراکه اگر این کار صورت نگیرد، بعداً می‌تواند مسائل و مشکلات اعصاب و روان از جمله بیماری افسردگی ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha