چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 283679

محقق آمریکایی بعداز تحقیق روی ۲۰۰ فرد سیگاری به راه حل ساده ای برای ترک سیگار رسیده استبه تازگی یکی از محققان دانشگاه پیتسبورگ آمریکا درمجله روان شناسی به این نکته اشاره کرده است؛ اگر کسانی که سیگاری بودند با خود چند نوارمعطر یا خوشبو کننده داشته باشند اشتیاق و وسوسه آن‌ها برای کشیدن سیگار به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

سلامت نیوز:محقق آمریکایی بعداز تحقیق روی ۲۰۰ فرد سیگاری به راه حل ساده ای برای ترک سیگار رسیده استبه تازگی یکی از محققان دانشگاه پیتسبورگ آمریکا درمجله روان شناسی به این نکته اشاره کرده است؛ اگر کسانی که سیگاری بودند با خود چند نوارمعطر یا خوشبو  کننده داشته باشند اشتیاق و وسوسه آن‌ها برای کشیدن سیگار  به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بسیاری از افرادی که سیگاری بودند دوباره به سوی سیگار کشیده می‌شوند، حتی در مواردی که از آدامس نیکوتین برای سرکوب اشتیاق تنباکو استفاده می‌کنند.وی گفت: «میلیون‌ها نفر امروز نیازمند کمک هستند، آن‌ها می‌خواهند، اما نمی‌توانند سیگار را ترک کنند. « مشکل اصلی برای افرادی که به سمت سیگار کشیدن رفته اند، مواجه شدن با محصولات تنباکو است.

200 نفر که به شدت سیگار استعمال می کردند، مورد آزمایش قرار گرفتند و ابتدا از آن‌ها خواسته شد تا عطر‌ی را بو و سپس سیگار خود را روشن کنند و در دست گیرند و به این سوال پاسخ دهند که چقدر میل به کشیدن سیگار دارند؟ این آزمایش نشان داد که بو کردن عطر‌های خوشبو باعث کاهش ۲۰ درصدی میل به کشیدن سیگار در افراد می‌شود.برای این که راحت‌تر بتوانید سیگار را کنار بگذارید، از این پنج قانون غافل نشوید.

 محرک‌هایی را که موجب می‌شود هوس سیگار کشیدن به سراغ‌تان بیاید، شناسایی و مدیریت کنید

آیا وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، سیگار می‌کشید؟سعی کنید خودتان را، به ویژه در سه ماه اولِ ترک، از موقعیت‌هایی که معمولا وسوسه می‌شوید سیگار بکشید، دور نگه دارید.

احتمال بازگشت اعتیاد در این بازه‌ زمانی بیشتر است. پس قلم و کاغذ بردارید و موقعیت‌هایی را که فکر می‌کنید وسوسه‌کننده هستند، یادداشت کنید و ببینید چطور می‌توانید هر یک از این موقعیت‌های محرک را مدیریت کنید. 

  چند روزِ اولِ ترک به شدت سخت می‌گذرد

احساس افسردگی در ابتدای ترک سیگار طبیعی است. چند روزِ اولِ ترک، به ویژه به افرادی که از روش ترک بی‌مقدمه استفاده می‌کنند، به شدت سخت می‌گذرد. می‌توانید در گروه‌های پشتیبانی ترک سیگار عضو شوید یا حمایت خانواده و دوستان‌تان را جلب تا سختی این روزها را بر خود هموارتر کنید.

احتمالا احساس کج‌خلقی، افسردگی، کُندی و خستگی خواهید کرد. اما همین که این روزها را پشت سر بگذارید، دوباره به حالت عادی برمی‌گردید. البته، میل به سیگار کشیدن حالا حالاها ادامه خواهد داشت. 

 تسلیم وسوسه‌های سیگار کشیدن نشوید

به افرادی که سیگار به شما تعارف می‌کنند، نه بگویید. هر بار که وسوسه می‌شوید سیگار بکشید، اما خودداری می‌کنید، در واقع شانس‌تان را برای ترک موفقیت‌آمیز افزایش داده‌اید.عادت‌های خود را تغییر دهید و به جای سیگار کشیدن به جویدن هویج یا شکستن تخمه‌ آفتابگردان مشغول شوید. 

 به همراه دوستان غیرسیگاری خود به تجربه‌ سرگرمی‌های جدید بپردازید

با دوستان غیرسیگاری خود ورزش کنید و شاد باشید. سعی کنید فعالیت‌هایی انجام دهید که دست‌تان مشغول شود و استرس‌تان بخوابد.مثلا ورزش کنید تا به این ترتیب، شانس موفقیت‌تان را در ترک سیگار افزایش دهید.   

به خودتان جایزه بدهید

ترک سیگار به هیچ‌وجه کار آسانی نیست، پس به خودتان جایزه بدهید. البته، یک وقت فکر نکنید منظورمان این است که سیگارِ یواشکی بکشید! خیر، جایزه دادن یعنی خودتان را به چیزی یا کاری لذت‌بخش غیر از تفریحات ناسالم دعوت کنید.

بعد از این که سرسختانه تصمیم به ترک سیگار گرفتید، ممکن است از این که احساس ناراحتی و فقدان به سراغ‌تان آمده است تعجب کنید، در حالی که این احساس کاملا طبیعی است. اما حواس‌تان باشد، چون برخی افراد دقیقا زمانی که احساس ناراحتی می‌کنند، بیشتر وسوسه می‌شوند سیگار بکشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha