چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 283717

تحقیقات جدید نشان می دهند که ورزش کردن قبل از صبحانه دارای مزایای سلامتی “عمیقی” است. برخی مطالعات معتبر نیز نشان می دهند که اثر ورزش ممکن است با زمان غذا خوردن فرد مرتبط باشد.

ورزش کردن قبل از صبحانه سالم ترین انتخاب است

سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهند که ورزش کردن قبل از صبحانه دارای مزایای سلامتی “عمیقی” است. برخی مطالعات معتبر نیز نشان می دهند که اثر ورزش ممکن است با زمان غذا خوردن فرد مرتبط باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، اضافه وزن و زندگی نسبتاً کم تحرک باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود.

این امر به این دلیل است که حساسیت به انسولین کاهش می یابد و هیپرینسولینمی – بیماری که میزان انسولین بیش از حد دارد – افزایش می یابد.

اخیرا یک مطالعه، با هدف بررسی چگونگی انجام ورزش قبل و بعد از خوردن غذا در ذخیره سازی چربی عضلات و پاسخ به انسولین صورت گرفته است. در این آزمایش که به مدت ۶ هفته به طول انجامید، ۳۰ مرد چاق را بررسی کردنذ.

این مردان به سه گروه تقسیم شدند:

    کسانی که قبل از ورزش صبحانه می خورند
    کسانی که بعد از تمرین صبحانه می خورند
    کسانی که هیچ تغییری در سبک زندگی ایجاد نکردند

نتایج تحقیق نشان داد که تغییر زمان غذا خوردن در رابطه با زمان ورزش می تواند باعث ایجاد تغییرات عمیق و مثبت در سلامت کلی فرد شود.

شرکت کنندگانی که قبل از صبحانه ورزش می کردند، دو برابر بیشتر از افرادی که بعد از خوردن همان وعده غذایی ورزش می کردند، چربی سوزی داشتند.

یک دلیل ساده برای این امر وجود دارد: ورزش کردن قبل از صبحانه به دلیل سطح انسولین پایین به بدن اجازه می دهد چربی بیشتری بسوزاند.

نکته مهم اینست که در حالی که این امر هیچ تاثیری در کاهش وزن ندارد، اما سلامت کلی فرد را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.

ماهیچه های افرادی که قبل از صبحانه ورزش می کردند به انسولین بهتر پاسخ دادند، سطح قند خون را در بدن بهتر کنترل می کنند.

ماهیچه های گروهی که قبل از صبحانه ورزش می کردند نیز در جذب پروتئین های خاص افزایش بیشتری داشتند- خصوصاً کسانی که وظیفه تحویل گلوکز به عضلات را دارند.

در پای‍‍‍‍ان این مطالعه مشخص شد که ورزش قبل از صبحانه علاوه بر مزایای سلامتی متعدد می تواند کلید افزایش اثربخشی ورزش در افراد دارای اضافه وزن یا چاق باشد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha