پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 283773

اولین بار در حاشیه یكی از گزارش‌هایم، تای ماساژ را از زبان یك متخصص طب سنتی شنیدم كه می‌گفت این ماساژ در كشور تایلند محبوبیت زیادی دارد و یكی از مواردی است كه باعث شده هر ساله تعداد گردشگران‌ها در این كشور بیشتر شود.

بهبود دردهای بدن با تای ماساژ !

سلامت نیوز:اولین بار در حاشیه یكی از گزارش‌هایم، تای ماساژ را از زبان یك متخصص طب سنتی شنیدم كه می‌گفت این ماساژ در كشور تایلند محبوبیت زیادی دارد و یكی از مواردی است كه باعث شده هر ساله تعداد گردشگران‌ها در این كشور بیشتر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،او می‌گفت در كشورهای دیگر و همچنین ایران هم در برخی سالن‌ها این ماساژ ارائه می‌شود و این‌طور كه توضیح می‌داد این ماساژ تا حدودی مشابه كار دلاك‌ها در حمام‌های عمومی قدیم است كه البته حركات اصولی‌تر و متناسب‌تر صورت می‌گیرد.

به‌تازگی نام این ماساژ را در یكی از سریال‌های ایرانی شنیدم و كنجكاو شدم در مورد این ماساژ اطلاعات بیشتری كسب كنم و در گفت‌وگو با دكتر سیدمهدی میرغضنفری، پزشك و متخصص فیزیولوژی توضیحاتی را دریافت كردم.ماساژ سنتی تایلند یا تای ماساژ دارای حركات فشاری، كششی و مالشی است و از نوك انگشتان پا تا فرق سر (به‌جز ناحیه شكم و قفسه سینه) را شامل می‌شود كه با افزایش گردش خون به بهبود دردهای بدن كمك می‌كند.

این نوع ماساژ به كمك روغن با رایحه‌های متناسب با مشكل هر شخص و روی تشك و زمین انجام می‌شود و با كمك به افزایش گردش خون به رساندن اكسیژن و مواد غذایی بیشتر به عضلات و تقویت آنها منجر می‌شود و می‌تواند موجب بهبود درد زانو و كمر شده و كوفتگی و سفتی و كشیدگی عضلات و تاندون‌ها و رباط‌ها را رفع كند. همچنین این ماساژ می‌تواند به بهبود سردردهایی كه ریشه عصبی دارد كمك كند و حمله‌های میگرنی را به تعویق اندازد و افسردگی و اضطراب و استرس را التیام بخشد.این متخصص در گفت‌وگو با جام‌جم افزود:

تای ماساژ با افزایش جریان خون در سطح پوست باعث تقویت و تحریك غدد چربی زیر پوستی و نرم و لطیف‌تر شدن پوست می‌شود و با فعال كردن غدد مترشح عرق سبب خروج بیشتر توكسین و اوره و دیگر مواد زائد بدن و روشنی پوست می‌شود.

البته باید به یاد داشته باشید این ماساژ برای برخی افراد ممنوعیت‌هایی دارد و مبتلایان به سرطان و بیماری‌های خود‌ایمنی، سالمندان دچار پوكی استخوان و آرتریت، افراد دچار روماتوئید و ناراحتی‌های قلبی، كسانی كه مبتلا به تب‌های ویروسی و عفونی هستند و مبتلایان به بیماری‌های پوستی مسری بهتر است از انجام این ماساژ پرهیز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha