شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 283836

كنترل فشار و كلسترول خون، تحرك و تغذیه مناسب از جمله اقدام‌هایی است كه می‌تواند از بروز سكته مغزی پیشگیری كند.محققان تاكید می‌كنند: مصرف الكل و دخانیات نیز که به تشدید بیماری‌های قلبی، عروق مغزی و فشار خون بالا كمك می‌كند از دیگر مواردی است كه حذف آنهابه پیشگیری از سكته مغزی یا تكرار آن كمك می‌كند.

نگذارید مغزتان سكته كند

سلامت نیوز:كنترل فشار و كلسترول خون، تحرك و تغذیه مناسب از جمله اقدام‌هایی است كه می‌تواند از بروز سكته مغزی پیشگیری كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، محققان تاكید می‌كنند: مصرف الكل و دخانیات نیز که به تشدید بیماری‌های قلبی، عروق مغزی و فشار خون بالا كمك می‌كند از دیگر مواردی است كه حذف آنهابه پیشگیری از سكته مغزی یا تكرار آن كمك می‌كند.

این متخصصان می‌افزایند: همچنین پرهیز از استرس و هیجان‌های غیرطبیعی كه باعث افزایش فشار و چربی خون شده و زمینه را برای سكته مغزی فراهم می‌كنند از دیگر مواردی است كه در بحث پیشگیری از ابتلا به این نوع سكته مطرح می‌شود.

رژیم غذایی نامناسب و بی‌تحركی هم از مهم‌ترین عوامل ایجاد سكته مغزی به شمار می‌رود. برای نجات بیماران در زمان طلایی، متخصصان روی جدی گرفتن نشانه‌های سكته مغزی تأكید می‌كنند. ضعف بدن،   ناتوانی در تكان دادن دست و پا، بی‌حس شدن اندام‌ها و یك طرف صورت، اختلال در  تکلم برخی از این نشانه‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha