سلامت نیوز :كارشناسان مركز بهداشت ملی آمریكا در گزارشی اعلام كردند كه اكثر نوجوانان و كودكان این كشور دچار فشار خون بالا و چاقی مزمن هستند.

به گزارش  ایسنا، در این گزارش كه از سال 2008 میلادی و با حضور افرادی با میانگین سنی 12 تا 32 سال صورت گرفت، این موضوع مشخص شد كه نوجوانان بین 12 تا 19 سال بیش از سایر سنین به فشار خون بالا مبتلا هستند.

به گزارش ایسنا، براساس این تحقیق كه توسط یكی از كارشناسان بهداشت دانشگاه «آلبرت انیشتین» آمریكا صورت گرفت، این افراد علاوه بر داشتن فشارخون بالا به دیابت و چاقی مزمن نیز مبتلا هستند به طوری كه چاقی كودكان در این كشور در سه سال گذشته بیش از 300 درصد افزایش داشته است!

این كارشناس در ادامه به خبرگزاری آسوشیتدپرس، خاطرنشان كرد: متاسفانه استعمال دخانیات به ویژه سیگار در میان نوجوانان آمریكایی بسیار رواج یافته است و این موضوع باعث شده تا فشار خون بالا یكی از بیماری‌های مدرن در سنین نوجوانی باشد.

همچنین براساس این گزارش، آمریكایی‌های جوان و نوجوان به دلیل فعالیت كم و پرخوری زیاد اكثرا دچار چاقی هستند و این موضوع باعث شد تا بیشتر به ناتوانی‌های جسمی مبتلا شوند به طوری كه روزانه ده‌ها نوجوان 12 تا 19 ساله آمریكایی به دلیل فشار خون بالا ناشی از چاقی در بیمارستان بستری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha