پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2840

مسئولان بیمارستان از این بیمار به طور كامل قطع امید كرده و او را جواب كرده‌اند. دیوید كاربانوف 16 ساله مدت‌ها صبر كرد تا سرانجام بیمارستان سنت آنتونی در اوكلاهاما سیتی پذیرفت او را رایگان جراحی كند.

هزینه این عمل آن‌قدر سنگین بود كه برای پدر و مادر او چاره‌ای نمانده بود جز اینكه رسماً درخواست كنند بیمارستانی به آنها لطف كند و پسرشان را رایگان مورد درمان قرار دهد. هیچ بیمارستانی در روسیه این درخواست را نپذیرفت و از طریق یك پزشك آشنا، قرعه به نام پزشكان بیمارستان سنت آنتونی افتاد.

وقتی قرار شد زیر تیغ جراحی پزشكان آمریكایی برود، دیوید امید داشت تا با خارج كردن تومورش بار دیگر بتواند مانند دیگر همسن و سالانش روی پاهای خود بایستد و به درسش ادامه دهد.

اما پسر 16 ساله روس كه برای درمان تومور مغزی‌اش سفر طولانی خود به آمریكا را پذیرفته بود پس از این عمل سنگین دچار مرگ مغزی شد و پزشكان هنوز نتوانسته‌اند راهی برای بهبود حال او پیدا كنند.

پدر دیوید كه از وضعیت پسرش بسیار متاثر شده، معتقد است كه با تصور اینكه پسرش پس از عمل بهبودی كامل را به دست خواهد آورد حاضر به این عمل شده و هرگز تصور نمی‌كرده است كه وضعیت جسمی او به صورتی در آید كه او مجبور باشد شبانه روز به دعا برای او بپردازد.

او می‌گوید مقامات بیمارستان و پزشك معالجش، برای درمان پسرش ابتدا به شهرت خود در بیمارستان و رسانه‌ها توجه كرده‌اند تا اینكه بخواهند به فكر پسرش باشند و این موضوع از تبلیغات واهی آنها در رسانه‌هایی همچون تلویزیون مشهود بوده است.

 او كه حاضر نیست رضایت دهد لوله‌های حیاتی كه به پسرش متصل است قطع شود، مدعی است كه بیمارستان هیچ پشتیبانی از او نمی‌كند و از آنها فقط به عنوان راهی برای جمع‌آوری پول و شهرت استفاده شده است.

ظاهراً هنگام عمل دیوید با رضایت پدر وی از او فیلمبرداری شده است، اما اكنون این پدر نگون‌بخت مدعی است كه آنها غیرقانونی از وی فیلمبرداری كرده‌اند تا عملی كه حدود 100 هزار دلار هزینه داشته را به صورت رایگان انجام دهند.

مقامات بیمارستان اعلام كرده‌اند كه هنگام عمل، به خانواده این پسر اعلام كرده بوده‌اند كه احتمال بهبودی وی ممكن است تنها 30درصد باشد و ممكن است اختلالاتی برای او بوجود بیاید و این خانواده با تمامی شرایط موافقت كرده‌اند.

از سوی دیگر گفته می‌شود دكتر فراسل كه هدایت عمل جراحی روی این پسر روس را بر عهده داشته است، با ادعاهایی نظیر اینكه او تاكنون 6هزار عمل جراحی موفق انجام داده، خود را یك پزشك خارق‌العاده معرفی كرده و توانسته بود توجه این خانواده را به خود جلب كند. او كه از موفقیت‌آمیز نبودن جراحی‌اش به شدت ابراز تاسف می‌كند، اعلام كرده كه نوع توموری كه در مغز دیوید وجود داشته است، از نوع بسیار نادر بوده و این عمل را بسیار سخت و پیچیده می‌كرده است.

او گفته آنها در اینكه تصور می‌كرده‌اند كه وی بتواند پس از سه روز به منزل برود، اغراق نكرده‌اند و تمام سعی خود را كرده‌اند تا وی به بهبودی لازم دست یابد، اما پس از عمل شرایط دیوید به علت نامعلومی به شدت افت كرده و او در نهایت دچار مرگ مغزی شده است.

مسئولان بیمارستان هم كه به خاطر مرگ مغزی بودن دیوید نمی‌توانند تسهیلات زیادی را در اختیار وی قرار دهند، از این بیمار به طور كامل قطع امید كرده و او را جواب كرده‌اند.

با این‌حال، پدر دیوید كه به هیچ عنوان زیر بار حرف‌های پزشكان مبنی بر قطع امید از زنده ماندن وی نمی‌رود، اصرار دارد تا به هر شكل شده او را زنده نگه‌دارد و شبانه روز برای بهبودش دعا می‌كند و اهمیتی به گزارش‌های پزشكی به زبانی كه هیچ چیز از آن نمی‌فهمد، نمی‌دهد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha