دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 284001

نتایج برخی تحقیقات از سوی متخصصان انگلیسی نشان می‌دهد که بعضی از انواع باکتری‌های روده ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش دهند.

تاثیر برخی باکتری‌های روده بر خطر ابتلا به سرطان

سلامت نیوز:نتایج برخی تحقیقات از سوی متخصصان انگلیسی نشان می‌دهد که بعضی از انواع باکتری‌های روده ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تازه‌ترین مطالعات آزمایشگاهی در مورد ارتباط سلامت بدن با میکروب‌های روده حاکی از آن است که برخی باکتری‌های موجود در روده می‌توانند بر احتمال ابتلا به سرطان روده تاثیر داشته باشند.


میکروبیوم روده که مجموعه‌ای از قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها در روده است از موضوعات مهم پزشکی است و به گفته متخصصان سلامت، برخی از آرایش‌ها و ترکیب‌های میکروبی می‌توانند با بروز انواعی از بیماری‌ها مرتبط باشند.


محققان انگلیسی در این بررسی‌ها به ارزیابی اطلاعات ژنتیکی و میکروبیوم روده ۴۰۰۰ نفر پرداخته و بررسی کردند آیا گونه‌های ژنتیکی وجود دارند که با حضور برخی باکتری‌های روده مرتبط باشند. آنان به وجود ۱۳ گونه ژنتیکی پی بردند که هر یک از آن‌ها با تغییراتی در انواع مختلف باکتری روده مرتبط است. همچنین اطلاعات مربوط به ۲۰۰۰ نفر دیگر بررسی شد تا مشخص شود آیا احتمال ابتلا به سرطان روده در افرادی با گونه‌های ژنتیکی خاص می‌تواند افزایش پیدا کند.
یافته‌های بدست آمده نشان داد: افرادی که نوع ترکیب ژن‌ها در آنان احتمال وجود نوعی باکتری Bacteroidales را افزایش می‌دهد، دو تا ۱۵ درصد بیشتر احتمال دارد به سرطان روده مبتلا شوند. همچنین یافته‌های بدست آمده تایید کننده مطالعاتی است که نشان می‌دهد این باکتری در مبتلایان به سندرم روده رایج‌تر است.


به گفته محققان انگلیسی از آنجاییکه آرایش ژنتیکی از آغاز حیات شکل می‌گیرد این باکتری‌ها می‌توانند در خطر ابتلا به سرطان روده نقش داشته باشند.
به نوشته روزنامه گاردین، با این حال در این مطالعه پرسش‌های دیگری از این قبیل که آیا گونه‌های ژنتیکی مرتبط با باکتری روده به طور مستقیم بر افزایش خطر ابتلا به سرطان روده نقش دارند، بی‌پاسخ مانده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha