مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد فعالیت بدنی خطر شکستگی استخوان لگن و شکستگی کل بدن را در زنان یائسه به ترتیب ۱۸ و ۶ درصد کاهش می‌دهد.

فعالیت بدنی خطر شکستگی استخوان را در زنان یائسه کاهش می‌دهد

سلامت نیوز: مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد فعالیت بدنی خطر شکستگی استخوان لگن و شکستگی کل بدن را در زنان یائسه به ترتیب ۱۸ و ۶ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، محققان دانشگاه بوفالو آمریکا با بررسی اطلاعات بهداشتی و پزشکی ۷۷ هزار زن به مدت ۱۴ سال دریافتند فعالیت فیزیکی منظم خطر شکستگی لگن و شکستگی کلی را کاهش می‌دهد. این مطالعات نشان می‌دهد نیازی به فعالیت ورزشی شدید نیست و حتی پیاده روی سبک نیز در کاهش خطر شکستگی زنان یائسه موثر است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس،پس از یائسگی احتمال پوکی استخوان و به تبع آن شکستگی افزایش می‌یابد. محققان به زنان توصیه می‌کنند با رعایت نکاتی مانند کاهش وزن،‌ تبعیت از رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی منظم خطر پوکی استخوان و شکستگی را کاهش دهند.محققان دست کم ۳۵ دقیقه پیاده روی را در روز توصیه می‌کنند. فعالیت فیزیکی غیر تفریحی از قبیل انجام کارهای منزل و خرید نیز برای زنان مفید است.شکستگی استخوان در زنان یائسه بسیار شایع است و منجر به ناتوانی، محدودیت در انجام فعالیت روانه و افسردگی بیمار می‌شود؛ از طرفی هزینه سنگینی را به خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Network Open منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha