شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 284576

بالم لب به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده برای لب استفاده می‌شود. بالم لب با نفوذ در پوست لب، از خشکی و ترک خوردگی آن جلوگیری می‌کند.

آموزش تهیه بالم لب خانگی

سلامت نیوز:بالم لب به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده برای لب استفاده می‌شود. بالم لب با نفوذ در پوست لب، از خشکی و ترک خوردگی آن جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اگر لب‌های خشکی دارید بهتر است حتما از یک بالم لب استفاده کنید. توصیه ما استفاده از یک بالم لب خانگی است. بالم‌های موجود در بازار ممکن است دارای مواد تحریک کننده باشد که این بیشتر باعث خشکی و التهاب لب می‌شود.

 بالم لب نعناعی

برای درست کردن این بالم لب به دو قاشق روغن نارگیل، یک قطره روغن نعناع، یک قطره روغن بادام شیرین و نصف قاشق ژل آلوئه ورا نیاز داریم. روغن نارگیل را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدهید تا ذوب شود.

پس از ذوب شدن روغن نارگیل، مواد دیگر را اضافه کنید و ترکیب را به خوبی هم بزنید. اجازه دهید تمام مواد به مدت 2 تا 3 دقیقه حرارت ببینند. بعد تمام مواد را به یک ظرف کوچک منتقل کنید.این ظرف را به مدت شش تا هشت ساعت در یخچال نگه‌داری کنید و بعد به عنوان نرم کننده یا بالم لب استفاده کنید.

 بالم لب عسلی

برای تهیه این بالم به روغن زیتون (یک قاشق غذاخوری)، روغن نارگیل (یک قاشق غذاخوری) و عسل (سه چهارم قاشق چای‌خوری) نیاز دارید.تمام مواد را با هم ترکیب کنید و سپس آن را در یک ظرف در بسته بریزید. این ترکیب در یک محیط گرم و خشک تا یک ماه می‌تواند کاربرد داشته باشد و فاسد نمی‌شود.این بالم لب خانگی و فوق‌العاده مناسب‌ترین مرطوب کننده برای لب‌های خشک و ترک خورده در زمستان است. 

بالم لب نارگیلی

برای درست کردن این بالم لب به دو قاشق روغن نارگیل طبیعی، دو قاشق روغن آرگان، دو قاشق روغن زیتون و مقدار کمی رژلب با رنگ توت فرنگی یا قرمز نیاز دارید.یک کاسه فلزی مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید و روغن

نارگیل و رژلب

 ( به اندازه یک سانتی متر) را درون کاسه بریزید تا ذوب شود. حالا روغن آرگان و روغن زیتون را اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن اجازه دهید تا کمی گرم شود. این ترکیب را درون یک ظرف کوچک و دردار بریزید و به مدت هشت ساعت در یخچال قرار دهید تا برای استفاده آماده شود.منابع: زیبامون، ایرانوس، گیتی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha