سلامت نیوز :معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهوری گفت: صندوق تأمین اجتماعی از محل فروش سهام دولت 1500 میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌كند كه 1200 میلیارد تومان آن برای همسان سازی حقوق مشمولان بیمه تأمین اجتماعی و 300 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بیمارستانهاست.

به گزارش فارس، رحیم ممبینی امروز در جمع خبرنگاران افزود: در بودجه 90 حدود 10 هزار میلیارد تومان برای رد دیون از جمله برای صندوق تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده و مطالبات صندوق‌ها پس از تأیید مراجع ذیصلاح از سوی دولت پرداخت می‌شود.

ممبینی تأكید كرد: صندوق تأمین اجتماعی برای یكسان‌سازی پرداخت مستمری به بازنشستگان هزار و 500 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار كرده است كه از طریق فروش سهام دولت دریافت خواهد كرد كه از این رقم هزار و 200 میلیارد تومان برای همسان كردن حقوق مشمولان تأمین اجتماعی و 300 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی تأمین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشكی و بیمارستان‌ها و در واقع كمك به بودجه بیمارستان‌های دولتی اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: پرداخت بدهی صندوق تأمین اجتماعی به دانشگاههای علوم پزشكی و بیمارستانها بین 7 تا 8 ماه طول‌‌ می‌كشد كه با استفاده از این اعتبار 300 میلیارد تومانی بدهی معوقه آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: تأمین اجتماعی اعلام كرده در چارچوب اعتبارات اجازه یكسان‌سازی كردن مستمری تأمین اجتماعی بازنشستگان كشوری و لشگری ندارد كه در سال‌های 88 و 89 حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان توسط دولت به این سازمان كمك شد و برای امسال هزار و 200 میلیارد تومان در این راستا كمك می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha