متوسط سن قربانیان تصادف رانندگی در كشور 35 سال است و سالانه این حوادث منجر به كاهش یك میلیون و 200 هزار سال از عمر ایرانیان و از بین رفتن 6 هزار میلیارد تومان می‌شود كه معادل 5 درصد درآمد ناخالص ملی كشور است.

چگونگی تفسیر مغز از صافی و زبری سطوح روشن شد
محققان انستیتو فناوری ماساچوست، چگونگی تفسیر مغز از صافی و زبری سطوح را نشان دادند. علیرضا مغیثی، رئیس اداره پیشگیری از حوادث غیر مترقیه وزارت بهداشت، امروز در نشست خبری هفته ایمنی راه در وزارت بهداشت، با اعلام این مطلب، افزود: 90 درصد از مرگ سالانه یك میلیون و 200 هزار نفر قربانی حوادث رانندگی در جهان در منطقه آسیای جنوب غربی است و ایران در بین كشورهایی كه در جهان آمار اعلام می‌كنند مقام اول را دارد.
وی ادامه داد: 25 درصد قربانیان حوادث رانندگی در ایران موتورسواران هستند و با توجه به اینكه اكثر آنان نان آور خانواده هستند و تنها محل درآمدشان كاركردن با موتور است مرگ آنان خسارت جبران ناپذیری به خانواده هایشان وارد می‌كند.
مغیثی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 97 درصد موتورسواران كلاه ایمنی دارند اما فقط 13درصد آنها از كلاه ایمنی در حین رانندگی استفاده می‌كنند.
وی افزود: مهمترین حوادث تروما در كشور ما عبارتند از تصادف رانندگی كه 40 درصد موارد را شامل می‌شود و پس از آن سوختگی و سقوط است كه میزان خسارتهای ناشی از سوختگی دو برابر سقوط است.
وی گفت: اكنون هر سه قوه كشور برای كاهش و پیشگیری از خسارتهای ناشی از حوادث رانندگی فعال شده‌اند و رسیدگی به این موضوع را در اولویت كاری خود قرار داده‌اند اما هنوز تا نقطه ایده آل فاصله داریم.
وی افزود: كشور سوئد برنامه كاهش صدمات ناشی از حوادث رانندگی را از دهه 60 میلادی شروع كرد و اكنون توانسته است با اجرای طرح zero یا صفر تعداد كشته های این حوادث را به 500 نفر در سال برساند و برای رسیدن به به رقم صفر مطلق در تلفات رانندگی برنامه های وسیعی را برای آموزش مردم و رانندگان، ارتقای سطح ایمنی خودورها و بهسازی راهها اجرا می‌كند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha