«مینو محرز» رییس مركز تحقیقات ایدز ایران با تاكید بر اینكه نیاز به اطلاع‌رسانی در زمینه ابتلا به اچ‌آی‌وی بسیار جدی است، گفت: این آموزش‌ها به هیچ‌وجه ممنوعیت دینی ندارند، بلكه خط قرمز‌های افرادی كه نگرش منفی دارند، مانع اطلاع‌رسانی می‌شود و این خط‌قرمز‌ها به جوانان ما آسیب‌ می‌زنند.

خط قرمز‌ها به جوانان آسیب‌ می‌زنند/سن ابتلا به ایدز بر اثر رابطه جنسی به ۱۵ سال رسیده

سلامت نیوز:«مینو محرز» رییس مركز تحقیقات ایدز ایران با تاكید بر اینكه نیاز به اطلاع‌رسانی در زمینه ابتلا به اچ‌آی‌وی بسیار جدی است، گفت: این آموزش‌ها به هیچ‌وجه ممنوعیت دینی ندارند، بلكه خط قرمز‌های افرادی كه نگرش منفی دارند، مانع اطلاع‌رسانی می‌شود و این خط‌قرمز‌ها به جوانان ما آسیب‌ می‌زنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ، راین استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشكی تهران و رییس مركز تحقیقات ایدز ایران با تاكید بر اهمیت اطلاع‌رسانی درباره بیماری اچ‌آی‌وی گفت: در همه دنیا به مردم آموزش جنسی داده می‌شود؛ اینكه رابطه جنسی امن داشته باشند و شرایط رابطه‌های ناامن را بدانند.

این موضوعات باید به كودكان نیز آموزش داده شود، اما در كشور ما تصور می‌شود آموزش رابطه جنسی امن به معنای تشویق به رابطه جنسی است! محرز ضمن بیان اینكه ناآگاهی جنسی از عوامل شیوع اچ‌‌آی‌وی در مناطقی مانند لردگان است كه نتایج آن را دیدیم، بیان كرد: كسی نمی‌خواهد به كودكان تماس جنسی را بیاموزد، بلكه باید به آنها بیاموزیم كه تماس جنسی مطمئن چیست؟ نه والدین و نه مدارس این موضوعات را برای كودكان باز نمی‌كنند، از همین رو آنها از طریق فضای نت اطلاعات را كسب می‌كنند.

آیا كسی می‌داند كه كودكش به كدام سایت رجوع می‌كند و چه اطلاعاتی به او می‌رسد؟ آیا این سایت‌ها كودكان را به بی‌بند و باری جنسی تشویق نمی‌كنند؟ بی‌بند و باری امروز، به ویژه در میان جوانان بسیار شایع است. ما مشاهده می‌كنیم كه جوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله مبتلا به اچ‌آی‌وی به ما مراجعه می‌كنند.

رییس مركز تحقیقات ایدز ایران با تاكید بر اینكه نیاز به اطلاع‌رسانی در زمینه ابتلا به اچ‌آی‌وی بسیار جدی است، گفت: این آموزش‌ها به هیچ‌وجه ممنوعیت دینی ندارند، بلكه خط قرمز‌های افرادی كه نگرش منفی دارند، مانع اطلاع‌رسانی می‌شود و این خط قرمز‌ها به جوانان ما آسیب‌ می‌زنند. استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشكی تهران در رابطه با موجودی واكسن آنفلوآنزا در كشور و این پرسش كه ‌‌آیا امكان كنترل این بیماری وجود دارد یا خیر، گفت:

اوایل فصل یك سری واكسن وارد شد، اما الان كمبود آن محرز است، زیرا بیمار به ما مراجعه می‌كند و می‌گوید كه دارو نداریم، یا می‌گوید پیدا نمی‌شود. محرز همچنین گفت: دولت توان اقتصادی آن را ندارد كه همه افراد را به ‌صورت رایگان واكسیناسیون كند.

افراد می‌توانند واكسن را از داروخانه‌ها تهیه و تزریق كنند. در كشورهایی كه اوضاع اقتصادی خوبی دارند، همه افراد ۶ ماه به بالا را واكسن می‌زنند اما ما در ایران این امكان را نداریم. برای گروه‌های حساس دولت واكسن تهیه می‌كند و برای باقی افراد توصیه می‌شود كه به واكسیناسیون اقدام كنند. واكسیناسیون لازم است، در اهمیت این موضوع باید اشاره كنم كه اخیرا جراح ۴۳ ساله قلب ما در بیمارستان امام خمینی(ره) به دلیل آنفلوآنزا فوت كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha