یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 285362

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، 1 دسامبر ۲۰۱۹ برابر با ۱۰ آذرماه جاری ضمن اعلام اینکه ۳۸ میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می کنند گفت بیش از هر زمان دیگر نیاز به بهره بردن از نقش سازمان های جامعه محوری است که خدمات اچ آی وی ارائه می دهند.

زندگی 38 میلیون انسان با اچ آی وی

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، 1 دسامبر ۲۰۱۹ برابر با ۱۰ آذرماه جاری ضمن اعلام اینکه ۳۸ میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می کنند گفت بیش از هر زمان دیگر نیاز به بهره بردن از نقش سازمان های جامعه محوری است که خدمات اچ آی وی ارائه می دهند.

 

به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

 

  پایان دادن به همه­ گیری ایدز تا سال ۲۰۳۰، همان گونه که متعهد به انجام آن بر اساس آرمان های توسعه پایدار هستیم، نیازمند تلاش مداوم مبتنی بر همکاری خواهد بود. سازمان ملل متحد، دولت ها، جامعه مدنی و سایر شرکا با همکاری یکدیگر برای افزایش دسترسی به خدمات سلامت همچنین جلوگیری از گسترش موارد جدید اچ آی وی تلاش کرده اند.

بیش از ۲۳ میلیون انسان که با اچ آی وی زندگی می کنند در ۲۰۱۸ خدمات درمانی دریافت کردند.  

جوامع در سراسر جهان در بطن این پاسخ قرار دارند - کمک به مردم برای احقاق حقوق شان، افزایش دسترسی به خدمات اجتماعی و سلامت عاری از انگ، تضمین اینکه خدمات به افرادی برسد که از همه آسیب پذیرتر و به حاشیه رانده شده ترند و فشارآورده شود تا قوانین تبعیض آمیز تغییر کنند. همان گونه که موضوع روز جهانی ایدز امسال به درستی تاکید دارد، جوامع تفاوت ایجاد می کنند.

 

در عین حال نیازهای رفع نشده هنوز باقی است. به عبارت دیگر رقم بی سابقه ۳۸ میلیون انسان با اچ آی وی زندگی می کنند، در حالیکه سال گذشته منابع مورد نیاز برای پاسخ به همه گیری، یک میلیارد دلار کاهش یافت. 

بیش از هر زمان دیگر نیاز به بهره بردن از نقش سازمان های جامعه محوری است که مدافع همتایان خود هستند، خدمات اچ آی وی ارائه    می دهند، از حقوق بشر دفاع و حمایت می نمایند.

 جایی که جوامع فعال هستند، شاهد تغییر هستیم. می بینیم که سرمایه گذاری نتیجه می دهد و نظاره گر برابری، احترام و کرامت هستیم. 

 با همراهی جوامع می توانیم به ایدز خاتمه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha