یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 285375

چه عواملی در سلامت استخوان‌ها و توان آن‌ها در بهبود پس از آسیب‌دیدگی نقش دارد؟ این سوالی است که گروهی از متخصصان به بررسی آن پرداخته و نتایج آن را در آخرین شماره «نشریه جراحی دست» منتشر کرده‌اند.

سیگار ترمیم شکستگی را به تعویق می‌اندازد

سلامت نیوز:چه عواملی در سلامت استخوان‌ها و توان آن‌ها در بهبود پس از آسیب‌دیدگی نقش دارد؟ این سوالی است که گروهی از متخصصان به بررسی آن پرداخته و نتایج آن را در آخرین شماره «نشریه جراحی دست» منتشر کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در این مطالعه محققان مرکزی درمانی تمرکز خود را روی بیمارانی که تحت جراحی مچ دست، به دلیل شکستگی، قرار گرفته بودند، گذاشتند و روند بهبود بعد از جراحی آن‌ها را در دو بازه زمانی سه ماهه و یک ساله مورد بررسی قرار دادند.در زمان ارزیابی سه ماهه، وضعیت بهبود دست در افراد سیگاری، کندتر از دیگران بود.

افزون بر گزارش خود بیمار، متخصصان در ابعاد مختلفی روند بهبود را مورد ارزیابی قرار دادند. این ارزیابی‌ها مشخص کرد افراد سیگاری از نظر جوش خوردن استخوان، تراز شدن استخوان‌های دست پس از جراحی و میزان فعالیت دست در زمان ارزیابی سه ماهه، عقب‌تر از دیگران هستند.

این در حالی بود که خود این افراد نیز از وضعیت خود رضایت پایین‌تری داشتند.البته در ارزیابی دوم، افراد سیگاری از نظر میزان جوش خوردگی استخوان، فعالیت دست و تراز بودن استخوان‌ها تا حد زیادی توانسته بودند عقب‌ماندگی خود را جبران سازند، هر چند برداشت خود آن ها از وضعیت‌شان، باز هم عقب‌تر از دیگران بود.

در این بررسی، وضعیت افراد دارای اضافه وزن با دیگران نیز مورد مقایسه قرار گرفته بود که نتایج از وضعیت مشابه این افراد با دیگران خبر می‌دهد. این در حالی است که اضافه وزن به صورت کلی یکی از عوامل خطر در سلامت استخوان‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha