چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 285589

یک متخصص تغذیه گفت: پیتزای سبزیجات به دلیل وجود سبزیجات تازه، گوجه فرنگی و سبوس‌هایی که در خمیر آن وجود دارد باعث پیشگیری از سرطان می‌شوند.

با خوردن این پیتزا به جنگ سرطان بروید!

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه گفت: پیتزای سبزیجات به دلیل وجود سبزیجات تازه، گوجه فرنگی و سبوس‌هایی که در خمیر آن وجود دارد باعث پیشگیری از سرطان می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نرگس جوزدانی متخصص تغذیه  گفت: یکی از پر طرفدار‌ترین و خوشمزهترین غذا‌های موجود در جهان پیتزا است که طرفداران زیادی در بین کودکان و بزرگسالان دارد.  او در ادامه افزود: مواد به کار برده شده در تهیه پیتزا زمانی که به صورت صحیح در کنار هم چیده شوند دارای فوایدی برای بدن خواهند بود. 

 جوزدانی اظهار کرد: پیتزا به دلیل دارا بودن مواد مغذی مانند: گوجه‌، فلفل دلمه‌ای، قارچ، گوشت و ... باعث به وجود آمدن انرژی کامل برای انجام دادن کار‌های روزانه در بدن انسان می‌شود. افراد با مصرف یک‌چهارم پیتزا نصف انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را کسب می‌کنند.

او گفت: فروشگاه‌ها و مراکز تهیه فست‌فود معمولا پیتزا‌های یخ زده را به فروش می‌رسانند که حاوی روغن و نمک بسیار فراوان هستند. روغن و نمک فراوان پیتزاهای یخ زده باعث افزایش کلسترول و فشار خون افراد می‌شود. 

این متخصص تغذیه ادامه داد: برخی از انواع پیتزا‌ مانند پیتزای سبزیجات به دلیل وجود سبزیجات تازه، گوجه فرنگی و سبوس‌هایی که در خمیر آن وجود دارد باعث پیشگیری از سرطان می‌شوند. 

جوزدانی در پایان یادآوری کرد: توصیه می‌شود افراد از پیتزا‌هایی که از مواد تازه و سالم تهیه شده استفاده کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha