رقم بی سابقه 168 میلیون نفر در سراسر جهان در 2020 به کمک‌های بشر‌دوستانه و حمایت نیاز خواهند داشت.

فراخوان سازمان ملل متحد برای سرمایه‌گزاری 29 میلیارد دلاری درامورانساندوستانه در جهان تا 2020

سلامت نیوز:  رقم بی سابقه 168 میلیون نفر در سراسر جهان در 2020 به کمک‌های بشر‌دوستانه و حمایت نیاز خواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، مخاصمات طولانی‌مدت، رخداد‌های وخیم آب و هوایی و اقتصاد‌های در حال فرو‌پاشی، میلیون‌ها تن را به آستانه تلاش برای بقا سوق داده است.  سازمان‌های انساندوستانه  امروزه طرح‌های خود برای چگونگی پاسخ‌گویی و هزینه‌های آن را ارائه می‌دهند.

امروز سازمان ملل متحد با همکاری صد‌ها سازمان غیر‌دولتی انساندوستانه، بررسی جهانی در خصوص برنامه‌های خود جهت کمک به 109 میلیون نفر از آسیب‌پذیر‌ترین اقشار درگیر در بحران‌های انساندوستانه در سراسر جهان را عرضه می‌دارد.

"بررسی جهانی انساندوستانه (GHO) 2020" هم‌زمان در پنج شهررونمایی می شود:  ژنو، برلین، بروکسل، لندن و واشنگتن.

از هر 45 انسان روی کره زمین یک نفر نیازمند غذا، سر‌پناه، مراقبت‌های درمانی، آموزش‌های فوریتی، حفاظت یا دیگر کمک‌های اساسی است. جامعه انسا‌دوستانه جهانی آماده کمک بوده و روی تداوم سخاوتمندی جوامع بین‌المللی حساب باز کرده است تا به آنان برای حفظ زندگی‌های بیشتر و تسکین رنج‌های انسانی در بحران‌هایی کمک کنند که 53 کشوراز افغانستان تا زامبیا را درگیر ساخته است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به کمک کنندگان گفت همه روزه، سازمان ملل متحد و شرکایش کمک‌های نجات‌بخشی به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ارائه  می‌دهند. از شما می‌خواهم به ما کمک کنید تا به چالش‌های بشر‌دوستانه‌ای پاسخ دهیم که در 2020 پیش روی ما خواهند بود.

نمودار‌های مقایسه‌ای نشان می‌دهند شمار مردم نیازمند در جهان درسال گذشته حدودا یک میلیون نفر افزایش یافته است. مهم‌ترین محرک‌های این نیازمندی‌ها جنگ‌های طولانی‌مدت و شدید، رخداد‌های وخیم آب و هوایی مرتبط با تغییرات اقلیمی و اقتصاد‌های ناکار‌آمد است. هدف از تنظیم طرح "بررسی جهانی انساندوستانه (GHO)" کمک و حمایت از 109 میلیون نفر انسان آسیب‌پذیر است. رقم آن در مجموع چیزی حدود 29 میلیارد دلار امریکا است.

مارک لوکاک هماهنگ‌کننده امداد اضطراری، می گوید حقیقت ناخوش‌آیند آن است که 2020 سالی دشوار برای میلیون‌ها نفر خواهد بود. خبرخوب این است که پاسخگویی انساندوستانه  رو به بهتر شدن است و در رسیدگی به آسیب‌پذیر‌ترین افراد، از جمله زنان، کودکان، و افراد دارای معلولیت سریع‌تر عمل می‌کند.

در بحران‌های انساندوستانه، اینجانب همچنان از عزم راسخ مردم برای باز‌سازی زندگی‌ها‌یشان در شگفتم، و امید آنان به آینده‌ای بهتر مرا بر سر شوق می‌آورد.

امروز ما برای کمک به آنان که بیش از همه بدان نیاز دارند طرحی در انداخته‌ایم. اما این طرح تنها هنگامی موثر خواهد بود که هر کس به ایفای نقش خود ادامه دهد. تغییرات اقلیمی، مخاصمه و بی‌ثباتی اقتصادی زندگی میلیون‌ها نفر را به ویرانی کشانیده است. باید همه با هم به پا خیزیم، با حقایق رو به رو شویم، و گذشته را جبران کنیم.

کمک کنندگان بین‌المللی هر سال مبالغ بیشتری به درخواست‌های درون کارگزاری اختصاص می‌دهند، اما نیاز‌ها همواره جلو‌تر از سرمایه‌ها هستند.

مردم بیشتری در 2019از شمار پیش‌بینی‌شده، به کمک‌های انساندوستانه  نیاز پیدا کردند، دلیل عمده آن جنگ و حوادث طبیعی بود. کمک کنندگان، سخاوتمندانه 16 میلیارد دلاردر پاسخ به درخواست های درون کارگزاری در فاصله ژانویه تا نوامبر 2019 را به ثبت رساندند. در 22 کشوری که اطلاعات آنان در دست است، گروه‌های امدادی به 64 درصد افراد موضوع دریافت  کمک از خلال برنامه‌های پاسخگویی انساندوستانه، امداد رسانی  کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha