رئیس انجمن جراحی دهان، فک و صورت گفت: عفونت دندان می تواند به اندام های مجاور مثل چشم یا مغز گسترش پیدا کرده و آسیب وارد کند.

«عفونت دندان» باعث آسیب به چشم و مغز می شود

سلامت نیوز:رئیس انجمن جراحی دهان، فک و صورت گفت: عفونت دندان می تواند به اندام های مجاور مثل چشم یا مغز گسترش پیدا کرده و آسیب وارد کند.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بهزاد رهسپار رئیس انجمن جراحی  دهان، فک و صورت اظهار کرد:  عفونت دندان می تواند به اندام های مجاور مثل چشم یا مغز گسترش پیدا کرده و آسیب وارد کند؛ در نتیجه جراح دهان و فک و صورت باید در مورد این نواحی نیز اطلاعاتی داشته باشد. همچنین مشکلات گوارشی در افراد می تواند به علت کشیده شدن دندانها و عدم جویدن کافی باشد.


وی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از افراد به دنبال زیبایی صورت هستند اما باید  سلامتی ناحیه دهان و فک و صورت نیز مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: دندان‌پزشکی و به خصوص رشته جراحی دهان و فک و صورت یکی از مهم‌ترین گروه‌ها برای تشخیص سرطان دهان است و این بیماری بدون درد بوده و دندان پزشکان با نمونه‌برداری می‌توانند از گسترش و پیشرفت سرطان دهان در افراد پیشگیری کنند.


رئیس انجمن جراحی  دهان، فک و صورت گفت: من معتقدم که ناحیه صورت فقط زیبایی نیست بلکه باید درمان  بیماران به خوبی انجام شود تا بتوانند در کنار ارتباط  مناسب فکین، تنفس و تکلم و جویدن را به خوبی انجام دهند.  همچنین  تاکید می کنم که تشخیص  و  درمان زودرس مشکلات و درد مفصل فکی را باید مورد توجه قرار دهیم.


رهسپار افزود: سالیانه ۳۰ هزار نفر به دلیل تصادفات فوت می‌کنند و۳ تا ۴برابر به دلیل سوانح ترافیکی دچار معلولیت می‌شوند. متأسفانه باید بگویم که تصادفات باعث خورد شدن استخوان‌ها شده و در حدود ۸۰ درصد از بیماران به دلیل خرد  شد ن این ناحیه به جراح فک و صورت مراجعه می کنند .


وی تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان نظام پزشکی  همکاری با انجمن ها برای نظارت در امور درمانی گروهای تخصصی است.
رئیس انجمن جراحی فک، دهان و صورت بیان داشت: امروزه برخی از جراحی‌های ارزان قیمت به ضرر بیمار تمام می‌شود  و همه جامعه پزشکی ذیربط باید برای بهبود درمان بیماران همکاری و تعامل بیشتری داشته باشد.رشته جراحی فک و صورت نقطه عطف پزشکی و دندان‌پزشکی محسوب می‌شود


 امیر کبیری دبیر انجمن جراحی ناحیه فک و صورت نیز گفت: انجمن فک و صورت یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌ها است که از سال ۱۳۳۵ در ایران فعالیت می‌کند و متناسب با دنیا به پیشرفت‌های خوبی در زمینه جراحی ناحیه فک و صورت رسیده است.وی ادامه داد: رشته جراحی فک و صورت نقطه عطف پزشکی و دندان‌پزشکی محسوب می‌شود و امروزه با شرایط جدیدی روبرو هستیم.


کبیری متذکر شد: در گذشته وزارت بهداشت پزشک محور بوده اما امروزه با سرکار آمدن وزیر غیر پزشک  امیدواریم به همه حوزه و مشکلات رسیدگی  شود.
دبیر انجمن جراحی ناحیه فک و صورت با اشاره به اینکه رشته جراحی فک و صورت بیش از ۸۰ سال در این کشور فعالیت می‌کند، ادامه داد: کسانی که می‌خواهند وارد مقوله درمان شوند باید آموزش‌های لازم را در حوزه دندان‌پزشکی دیده باشند.


وی افزود: تعرفه دستمزد پزشکان متناسب با تورم نیست و علی‌رغم نوسانات قیمت‌ها به نوعی دستمزد پزشکان افزایش محسوسی نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha