شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 285760

کارشناسان و متخصصان سلامت در آمریکا معتقدند که کاهش آلودگی هوا تنها در ظرف چند هفته از مرگ و میر پیشگیری می‌کند.

تاثیر فوری بهبود کیفیت هوا بر سلامتی

سلامت نیوز:کارشناسان و متخصصان سلامت در آمریکا معتقدند که کاهش آلودگی هوا تنها در ظرف چند هفته از مرگ و میر پیشگیری می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، محققان آمریکایی با تاکید بر اینکه کاهش آلودگی هوا تنها در مدت چند هفته از مرگ و میر پیشگیری می‌کند، اظهار داشتند: فوائد تنفس در هوای پاک برای سلامتی آنی و قابل توجه است و در طولانی مدت نیز ادامه پیدا می‌کند و موجب صرفه‌جویی میلیاردها دلار می‌شود.


در این بررسی شواهدی مبنی بر کاهش موارد ابتلا به بیماری‌ها پس از افت میزان آلودگی هوا مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته‌های بدست آمده حاکی از کاهش قابل توجه موارد ابتلا به آسم، حمله قلبی و تولد نوزادان نارس و با وزن پایین در صورت بهبود کیفیت هواست.


یافته‌های بدست آمده حاکی از تاثیرات آنی و چشمگیر تاثیرات کاهش آلودگی هوا بر سلامت و نشان‌دهنده ضرورت اعمال دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت برای کاهش هر چه سریع‌تر آلودگی هواست.


به گزارش روزنامه گاردین، نتایج مطالعه جهانی که پیش از این انجام گرفت نشان داد آلودگی هوا به تمامی اعضا و سلول‌های بدن آسیب می‌زند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت آلودگی هوا در حال حاضر یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی است چرا که بیش از ۹۰ درصد مردم جهان در هوای آلوده تنفس می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha