سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 28577
 سلامت نیوز : دانشمندان مدرکی کشف کرده اند که نشان می دهد اثرات زیست محیطی که پدر تجربه می کند می تواند به نسل بعد منتقل شود و بر چگونگی عملکرد ژن ها در فرزندان تاثیر بگذارد.
 
به گزارش تای ایندین نیوز، این مطالعه جدید که توسط محققان دانشکده پزشکی ماساچوست و دانشگاه تگزاس انجام شده است، نشان می دهد سرنخ های زیست محیطی در رژیم غذایی بر ژن های پستانداران از یک نسل به نسل دیگر تاثیر می گذارند.
این مطالعات نشان می دهد که اثرات زیست محیطی وارده بر پدر نقش مهم تری از آنچه پیش از آن تصور می شد در ابتلای فرزند به بیماری های پیچیده مانند دیابت و بیماری قلبی در فرزند دارند.
"اولیور جی. راندو" محقق ارشد این تحقیق گفت: دانستن رژیم غذایی که والدین قبلا داشته اند در تشخیص عوامل خطر ساز بیماری هایی که فرزند حامل آن است ، مهم خواهد بود.
برای آزمایش این تئوری محققان به دو گروه موش نر، دو نوع رژیم غذایی متفاوت دادند.محققان به گروه اول یک رژیم غذایی استاندارد و به گروه دوم یک رژیم غذایی کم پروتئین دادند.
محققان به منظور کنترل تاثیرات رژیم غذایی مادر بر فرزندان به تمام موش های ماده نیز همان رژیم غذایی استاندارد را دادند.
محققان مشاهده کردند فرزندان موش هایی که رژیم غذایی کم پروتئین دریافت کرده بودند ،افزایش قابل توجهی در ژن هایی که مسئول سنتز لیپید و چربی هستند ، نشان دادند .
این مطالعه هفته جاری در مجله "Cell" منتشر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha