یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 285795

نوزادان در هفته‌های 15-13 بارداری می‌توانند طعم‌ و مزه‌های متفاوتی را تشخیص دهنداگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرزند شما در آینده غذای خوب و سالمی مصرف می‌کند، حتما در طول بارداری غذای سالم مصرف کنید.

نوزاد در رحم مادر مزه ها را تشخیص می دهد

سلامت نیوز:نوزادان در هفته‌های 15-13 بارداری می‌توانند طعم‌ و مزه‌های متفاوتی را تشخیص دهنداگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرزند شما در آینده غذای خوب و سالمی مصرف می‌کند، حتما در طول بارداری غذای سالم مصرف کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،جالب است بدانید نوزادان به مواد غذایی شیرین‌ تمایل دارند.آزمایش‌ها نشان می‌دهد هر آن چه خانم ها در دوران بارداری می‌خورند در مایع آمنیوتیک قابل تشخیص است و جنین طعم و مزه‌ها را کم کم درک می‌کند. 

شاید این یک سازوکار طبیعی برای بقاست که ما انسان ها با عشق به شیرینی به دنیا می‌آییم و این مزه را حتی زمانی که در شکم مادرمان هستیم دوست داریم. حدود ۱۵ تا ۱۶ هفته بعد از لقاح، جنین لذتی را که از شیرینی می‌برد با بلعیدن بیشتر مایع آمنیوتیک در زمانی که شیرین است، نشان می‌دهد.

 جالب این که زمانی که این مایع تلخ است، جنین تمایلی به آن ندارد. تمایل به شوری و ترشی هم ذاتی است بنابراین اگر جنین به مزه سبزی ها در رحم مادر عادت کند بعد از آن که نوزاد از شیر گرفته شود ناخودآگاه به سمت غذاهای مقوی خواهد رفت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha