سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 285961

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به علائم ابتلا به سرطان حنجره و حفره دهان گفت: تشخیص به موقع سرطان سبب موفقیت در درمان می‌شود؛ بنابراین افراد باید علائم هشدار را جدی بگیرند.

زخم‌های داخل دهان را جدی بگیرید

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به علائم ابتلا به سرطان حنجره و حفره دهان گفت: تشخیص به موقع سرطان سبب موفقیت در درمان می‌شود؛ بنابراین افراد باید علائم هشدار را جدی بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دکتر کامبیز نوین عنوان کرد: استعمال دخانیات و مصرف الکل از جمله عوامل خطر اصلی در بروز سرطان‌های سر و گردن به شمار می‌رود. همچنین عوامل شغلی و آلاینده‌های محیطی نیز می‌تواند سبب بروز سرطان های سر و گردن شود؛ به طور مثال افرادی که مشاغل خاص دارند و با موادی همچون نیتروزامین، فرمالدئید، عطر و گرد و غبار زیاد در ارتباط هستند احتمال ابتلای آنها به بعضی از انواع سرطان‌های سر و گردن بیشتر است.

وی‌تاکید کرد:  سرطان حنجره در افرادی که دخانیات مصرف می كنند بیشتر بروز یافته که علائم آن می‌تواند خشونت صدای پایدار و غیر قابل توجیه باشد که در موارد پیشرفته اعصاب و غدد لنفاوی گردن را نیز درگیر می‌کند.تنگی نفس و انسداد راه هوایی و اختلال در بلع نیز از دیگر علائم هشدار سرطان‌حنجره به شمار می‌رود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha