مسوول مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کرمان با بیان اینکه HIV با ایدز ۲۰ سال فاصله دارد، در صورتی که زود تشخیص داده شود، تصریح کرد: فاز پیشرفته ویروس HIV، ایدز است و می توانیم با درمان این سیکل را قطع کنیم و هیچوقت HIV تبدیل به ایدز نشود و فرد مبتلا می تواند زندگی طبیعی و عادی داشته باشد.

بین ویروس HIV با ایدز، ۲۰ سال فاصله است!

سلامت نیوز:مسوول مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کرمان با بیان اینکه HIV با ایدز ۲۰ سال فاصله دارد، در صورتی که زود تشخیص داده شود، تصریح کرد: فاز پیشرفته ویروس HIV، ایدز است و می توانیم با درمان این سیکل را قطع کنیم و هیچوقت HIV تبدیل به ایدز نشود و فرد مبتلا می تواند زندگی طبیعی و عادی داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، دکتر"ابراهیم رنجبر" امروز ۱۹ آذرماه در بازدید جمعی از خبرنگاران از مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کرمان اظهار کرد: هر دانشگاه علوم پزشکی یک مرکز مشاوره بیماری های رفتاری دارد و در شهرهای کوچک نیز یک پایگاه در این زمینه در مراکز بهداشت یا مراکز جامع سلامت وجود دارد.
وی با بیان اینکه خدمات مرکز داوطلبانه و رایگان است و همه اطلاعات و اقداماتی که برای افراد انجام می شود، محرمانه است و محدودیت جمعیتی نداریم و هرکس از هر جایی بیاید، می پذیریم تصریح کرد: مراجعان برخی دواطلبانه به ما مراجعه می کنند، برخی از انتقال خون، مراکز درمانی دولتی و خصوصی و برخی مراکز ترک اعتیاد به ما معرفی می شوند.


پزشک درمانگر ایدز مرکز بهداشت شهرستان کرمان با بیان اینکه مرکز مشاوره بیماری های رفتاری از سال ۹۲ در کرمان آغاز به کار کرده، گفت: در حال حاضر ۲۱۷ نفر بیمار زنده داریم که ۱۸۵ نفر از آنها فعال هستند(یعنی هر سه ماه مراجعه دارند) و برخی غیرفعال و تعدادی زندانی هستند که آنجا مراقبت دارند.
وی با اشاره به روند ابتلا به HIV در بین آقایان و بانوان افزود: از ابتدای اپیدمی تا سال های اخیر ۹۰ درصد مبتلایان را آقایان تشکیل می دادند اما در پنج سال اخیر ابتلای بانوان بیشتر شده زیرا راه انتقال عوض شده است؛ در گذشته اکثر مبتلایان با تزریق از سرنگ مشترک مبتلا می شدند اما امروزه از طریق روابط جنسی پرخطر.


رنجبر با اشاره به اینکه در سال جاری بیشتر آمار مبتلایان معادل ۶۰ درصد مربوط به آقایان است، گفت: ویروس HIV هیچ علامتی ندارد و شاید تا ۲۰ یا ۳۰ سال علامتی از خود نشان ندهد و در مرحله پیشرفته بیماری یعنی ایدز، بروز عفونت ها را دارد.وی در بخش دیگری از سخنانش درباره لزوم اطلاع رسانی درست درباره این بیماری گفت: HIV از ابتدا بد معرفی شده و به همین دلیل و برای فرار از اَنگ بیماری، افراد مبتلا از مراجعه خودداری می کنند.
مسوول مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری کرمان گفت: ما در جاهای مختلف برای آموزش و اطلاع رسانی HIV کار می کنیم.


وی با بیان اینکه HIV با ایدز ۲۰ سال فاصله دارد، در صورتی که زود تشخیص داده شود، تصریح کرد: فاز پیشرفته، ایدز است و می توانیم با درمان این سیکل را قطع کنیم و هیچوقت HIV تبدیل به ایدز نشود و فرد مبتلا می تواند زندگی طبیعی و عادی داشته باشد.
پزشک درمانگر ایدز مرکز بهداشت شهرستان کرمان با بیان اینکه یکی از موارد مطرح شده درباره انتقال ویروس استفاده از سرنگ و سرسوزن مشترک عنوان می شود که این می تواند نماد هرگونه وسایل نوک تیز و برنده مشترک از جمله در تتو، خالکوبی، دندانپزشکی و ... باشد اظهار کرد: با درمان فرد مبتلا به HIV، تعداد ویروس کم و راه انتقال کاهش یافته و می تواند با مراقبت، در کنار دیگر افراد زندگی عادی داشته باشد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha