فوق تخصص قلب و عروق با بیان اینکه آلودگی هوا بر افزایش مرگ و میر‌ها دامن زده است، گفت: توصیه می‌شود افراد مسن و بیماران درگیر بیماری‌های زمینه‌ای حتی المقدور از منزل خارج نشده و در صورت لزوم ماسک زده و با گام‌های آرام در خیابان قدم بزنند.

آلودگی هوا مرگ و میر بیماران قلبی را افزایش داد

سلامت نیوز:فوق تخصص قلب و عروق با بیان اینکه آلودگی هوا بر افزایش مرگ و میر‌ها دامن زده است، گفت: توصیه می‌شود افراد مسن و بیماران درگیر بیماری‌های زمینه‌ای حتی المقدور از منزل خارج نشده و در صورت لزوم ماسک زده و با گام‌های آرام در خیابان قدم بزنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،سیدعلی جمالیان رئیس بیمارستان شهید دکتر لواسانی  با بیان اینکه آلودگی هوا مرگ و میر بیماران قلبی، عروقی و بیماران مبتلا به بیماری مزمن ریوی را افزایش داده است، گفت: اینکه بگوییم همه مرگ و میر‌ها در روز‌های اوج گیری آلودگی هوا به این معضل مرتبط است نیاز به بررسی‌های علمی بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه علم و مشاهدات ثابت کرده که بیماری افراد درگیر بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی و عروقی قطعا با آلودگی هوا تشدید می‌شود، افزود: گاهی وجود یک عفونت در کنار چنین بیماری‌های زمینه‌ای باعث می‌شود فرد جان خود را زودتر از دست بدهد.


جمالیان با تاکید بر اینکه آلودگی هوا بر شدت بیماری افراد می‌افزاید، تصریح کرد: در شرایطی که آلودگی هوا به معرض هشدار می‌رسد توصیه می‌شود افراد مسن و بیماران درگیر بیماری‌های زمینه‌ای حتی المقدور از منزل خارج نشده و در صورت لزوم ماسک زده و با گام‌های آرام در خیابان قدم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha