سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور آخرین آمار از چهار رویداد حیاتی (تولد، مرگ، ازدواج و طلاق) را اعلام کرد و گفت: میزان ازدواج ثبت شده بیش از طلاق شده است.

میانگین سن مردهای ایرانی هنگام ازدواج: ۲۷ سال؛ هنگام طلاق: ۳۷ سال

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور آخرین آمار از چهار رویداد حیاتی (تولد، مرگ، ازدواج و طلاق) را اعلام کرد و گفت: میزان ازدواج ثبت شده بیش از طلاق شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیف اله ابوترابی گفت: بر اساس آخرین آمار موجود در سازمان ثبت احوال کشور، تعداد ولادت‌های ثبت شده یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۱۹ رویداد در سال ۹۷ بوده است که ۷۷ درصد این ولادت‌ها در نقاط شهری کشور رخ داده است.

وی ادامه داد: اما تعداد ولادت‌های ثبت شده در ۶ ماهه اول سال ۹۸ در کشور ۶۱۴ هزار و ۵۵۸ رویداد است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نسبت ثبت در مهلت قانونی به ولادت‌های ثبت شده تا یک سال ۹۸.۸ درصد است، یعنی خانواده‌ها در مهلت قانونی اقدام به ثبت ولادت فرزندان خود کرده‌اند.

وی افزود: میزان ناخالص ولادت یک ساله در کشور منتهی به شهریور ۹۸ برابر با ۱۵.۸ در هزار نفر جمعیت است.

ابوترابی گفت: بیشترین این تولدها با ۳۰.۲ درصد در استان سیستان و بلوچستان و کمترین تولد با ۹.۶ درصد در استان گیلان ثبت شده است.

وی ادامه داد: میانگین سن پدر در زمان ولادت فرزند ۳۴ سال و میانگین سن مادر در زمان ولادت فرزند ۲۹.۳ سال بوده اما میانگین سن مادر در زمان ولادت اولین فرزندش ۲۷.۵ سال گزارش شده است.

ثبت ۹۶۴۴ مورد چندقلوزایی در کشور

ابوترابی اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت احوال در ۶ ماهه اول امسال تعداد چندقلوزایی در کشور  افزایش یافته به طوری که ۹۳۶۱ مورد دوقلوزایی و ۲۷۳ مورد سه‌قلوزایی ثبت شده است، ۱۰ مورد هم چهارقلوزایی ثبت شده که بیشترین در استان فارس بوده است.

آخرین آمار مرگ و میر در کشور

وی افزود: در مورد تعداد مرگ و میر ثبت شده در سال ۹۷، ۳۷۷ هزار و ۲۴۵ مورد ثبت شده که ۷۴.۱ درصد آن مربوط به ساکنان شهرهای کشور بوده است.

ابوترابی گفت: تعداد مرگ ثبت شده در ۶ ماهه اول امسال نیز ۱۸۶ هزار و ۲۲۳ رویداد بوده و نسبت ثبت در مهلت قانونی به مرگ ثبت شده تا یک سال ۹۵.۹ درصد را نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: میزان ناخالص مرگ یک ساله در کشور منتهی به شهریور ۹۸ برابر است با ۴.۷ در هزار نفر جمعیت که بیشترین میزان مرگ با ۳.۶ درصد در استان گیلان و کمترین با ۳.۶ درصد در استان هرمزگان ثبت شده است.

استان‌هایی با بیشترین آمار تولد و فوت

وی ادامه داد: میانگین سن مردگان در کشور در مردان ۶۲.۸ سال و در زنان ۶۷ سال است که بالاترین میانگین سن افراد فوت شده در استان گیلان در مردان ۶۷.۲ و در زنان ۷۳ سال گزارش شده است و پایین‌ترین میانگین سن فوت‌شدگان در استان سیستان و بلوچستان در مردان ۴۵.۱ سال و در زنان ۴۵.۸ سال بوده است.

ازدواج از طلاق سبقت گرفت

ابوترابی در مورد تعداد ازدواج و طلاق رخ داده گفت: در سال ۹۷ تا ۱۵ تیر ۹۸ برابر با ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ رویداد ازدواج و ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ رویداد طلاق ثبت شده است.

وی افزود: تعداد ازدواج و طلاق رخ داده در ۶ ماهه اول امسال که تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ثبت شده ۲۸۹ هزار و ۱۲۸ رویداد ازدواج و ۸۲ هزار و ۵۴۷ رویداد طلاق را نشان می‌دهد.

میانگین سن عروس و دامادها

ابوترابی گفت: در اولین ازدواج در کشور میانگین سن دامادها ۲۷.۵ سال و میانگین سن عروس‌ها ۲۳.۴ سال بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: همچنین میانگین سن مردان در زمان طلاق ۳۷.۲ سال و میانگین سن زنان در زمان طلاق ۳۲.۳ سال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha