رئیس انجمن صرع گفت:‌ تحریم دارو بیماران «صرعی» را نگران کرده است و این بیماران باید از جهت تامین داروها اطمینان خاطر داشته باشند.

تحریم دارو، بیماران «صرعی» را نگران کرده است

سلامت نیوز:رئیس انجمن صرع گفت:‌ تحریم دارو بیماران «صرعی» را نگران کرده است و این بیماران باید از جهت تامین داروها اطمینان خاطر داشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،داریوش نسبی‌تهرانی، رئیس انجمن صرع درباره «اثر تحریم‌ در تامین داروهای بیماران صرع»، اظهار داشت: برخی داروها به خاطر تحریم در تولید آن توسط شرکت‌ها اختلال ایجاد شده و بیماران مجبورند داروی شرکت‌های دیگری را استفاده کنند. 


وی ادامه داد:‌ وابستگی‌های خاصی به بعضی داروها وجود دارد و نمی‌شود آن دارو را جابجا یا جایگزین کرد و تحریم‌ها اثر منفی بر آنها می‌گذارد؛ یعنی همیشه دارویی که بیمار به آن عادت کرده و سال‌ها استفاده می‌کند، تولید آن توسط شرکت داخلی کم می‌شود و شرکت دیگری آن را تولید می‌کند؛ در نتیجه بسیاری از این بیماران به مشکل برخورده و تشنج می‌کنند.


 رئیس انجمن صرع افزود:‌ ما همیشه سعی می‌کنیم داروی بیمار صرعی را چه تولید داخلی و چه تولید خارجی باشد، همان دارویی را به بیمار بدهیم که در درمان آن جواب مثبت داده و همچنین در دسترس باشد؛ چرا که در دسترس بودن داروی بیماران صرعی یک مسئله حیاتی است.
نسبی‌تهرانی بیان داشت: اینطور نیست که بگوییم بیمار داروی دیگری را به جای این دارو مصرف کند تا اگر این دارو در بازار نبود، این جایگزین را استفاده کند.
وی تصریح کرد: بیماران نگران داروهای خود بوده و اینکه این داروها کمیاب نشود؛ در نتیجه تحریم‌ها نیز آنها را آشفته و نگران می‌کند و بیماران صرعی باید از جهت تامین داروها اطمینان خاطر داشته باشند.
رئیس انجمن صرع با اشاره به اهمیت موضوع سازگاری دارو با بیماران صرعی، اضافه کرد: البته اسم دارو و دوز آنها همان داروهای قبلی است اما به خاطر اینکه خلوص آن عوض می‌شود، بیمار تشنج می‌کند؛ضمن اینکه یکسری بیماران به همان دارویی که در روند درمان جواب مثبت داده است رغبت نشان داده و مورد استفاده قرار می‌دهند.
نسبی‌تهرانی ابراز داشت: ما نمی‌توانیم هر داروی تولیدی که در اختیار ما بود به آنها بدهیم؛ چرا که بسیاری از بیماران به این موضوع حساس هستند و این تغییرات برای آنها مشکل‌ساز می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: امکان تهیه برخی داروهای خارجی که این بیماران استفاده می‌کنند، با توجه به کمبود و گرانی وجود ندارد؛ برای نمونه بیمارانی هستند که برای تهیه داروهای خود 400 هزار تومان هزینه می‌کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha