پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 286817

مبتلایان به بیماری عروق كرونر قلب بنا بر توصیه انجمن قلب آمریكا باید برای كاهش خطر حمله قلبی اسیدهای چرب امگا۳ مصرف كنند كه در ماهی و مكمل‌های روغن ماهی یافت می‌شود.

مصرف روغن ماهی در سلامت قلب مؤثر است؟

سلامت نیوز:مبتلایان به بیماری عروق كرونر قلب بنا بر توصیه انجمن قلب آمریكا باید برای كاهش خطر حمله قلبی اسیدهای چرب امگا۳ مصرف كنند كه در ماهی و مكمل‌های روغن ماهی یافت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این توصیه بر اساس تحقیقاتی است كه در گذشته به نتایج مثبتی پیرامون مصرف مكمل‌های روغن ماهی و كاهش خطر حمله قلبی دست یافته بودند. این در حالی است كه از تحقیقات جدید نتایج ضدونقیضی حاصل شده است.


برای مثال، نتایج یك تحقیق جدید حاكی است مكمل‌های روغن ماهی در پیشگیری از عوارض ناشی از بیماری‌های قلبی و ‌عروقی نظیر سكته یا حمله قلبی تأثیر تنها اندكی دارند. در تحقیقی دیگر محققان به تأثیر روغن ماهی روی دیابت نگاه كردند و دریافتند مصرف مكمل‌های روغن ماهی نتوانست خطر سكته و حمله قلبی را در بیماران مصرف‌كننده كاهش دهد.

باز هم در تحقیقی دیگر نشان داده شد مصرف مكمل روغن ماهی راهكاری مؤثر برای پیشگیری یا كاهش خطر عوارض جدی بیماری‌های قلبی‌ و عروقی نیست. اما در این میان هنوز هم تحقیقاتی هستند كه خلاف این قضیه را نشان می‌دهند و همچنان بر تأثیر به سزای روغن ماهی دلالت دارند.

در یك نمونه از تحقیقات این‌چنینی محققان دریافتند میزان بالای مكمل‌های روغن ماهی به كاهش چشمگیر عوارض ناشی از بیماری‌های قلبی‌و عروقی در بیماران دارای تری‌گلیسیرید بالا و پرریسك انجامید.

  با این تفاسیر گویا اثبات تأثیر مكمل‌های روغن ماهی روی سلامت قلب به تحقیقاتی گسترده‌تر نیاز دارد. پزشكان توصیه می‌كنند برای حفظ سلامت قلب در وهله اول باید به سبك زندگی سالم روی آورد و صرفا به مكمل‌های تقویتی اكتفا نكرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha