سلامت نیوز : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی محیط زیست 5 ژوئن 2011 برابر با 15 خرداد ماه جاری ضمن اشاره به موضوع امسال این روزیعنی "جنگل ها: طبیعت در خدمت شما" گفت این موضوع تاکید بر ارزش چند تریلیون دلاری جنگل ها و سایر اکوسیستم های (زیست بوم ها) موجود برای جوامع به ویژه فقرا دارد.
 
در پیام بان کی مون آمده تغییرات ژئوپولوتیکی و زیست محیطی زیادی طی دو دهه گذشته در جهان رخ داده است. صد ها میلیون انسان در آسیا، آمریکای لاتین و به گونه ای فزاینده در آفریقا از فقر نجات یافته اند. با وجود این، شواهد بیانگر تغییرات غیر قابل بازگشت و ژرف در توان سیاره زمین برای حفاظت پایداراز پیشرفت های به دست آمده است.
 
دبیر کل گفت رشد سریع اقتصادی خساراتی به همراه داشته که ندرتا در محاسبات ملی گنجانده شده است.  این خسارات شامل آلودگی هوا  و آب همچنین از بین رفتن آب زیان و جنگل ها می شود که همگی بر خوشبختی و رفاه انسان اثر دارند.
 
ایشان اظهار داشت پس از گذشت نزدیک به 20 سال از برگزاری  اولین اجلاس زمین در سال 1992، جهان دوباره شاهد اجلاس دیگری در شهر ریو دوژانیرو برزیل در ژوئن 2012 با عنوان "کنفرانس ملل متحد برای توسعه پایدار" خواهد بود.
 
بان کی مون می گوید: پیام روز جهانی محیط زیست امسال از آنانی که دارای نفوذ در دولت و بخش خصوص هستند می خواهد تا گام های لازم  را برای تحقق وعده های داده شده در اجلاس زمین جهت حفظ محیط زیست بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha