مطالعات نشان داده است که افزایش سطح تستوسترون در مردان، خطر بروز آمبولی و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.

افزایش سطح تستوسترون و خطراتی که سلامت مردان را تهدید می‌کند

سلامت نیوز:مطالعات نشان داده است که افزایش سطح تستوسترون در مردان، خطر بروز آمبولی و نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی در BMJ منتشر شده، داشتن تمایل ژنتیکی به سطح تستوسترون بالا، می‌تواند در بروز مشکلات عمده قلبی در مردان مانند لخته‌های خون و نارسایی قلبی نقش داشته باشد. همچنین مردانی که از مکمل‌های تستوسترون برای افزایش سطح انرژی و انگیزه جنسی استفاده کند هم مستعد ابتلا به عارضه قلبی هستند.


برخی از شواهد نشان می‌دهد که تستوسترون پیش بینی شده ژنتیکی (درون زا) به طور مستقیم با بیماری‌های قلبی و سکته مغزی به ویژه در مردان ارتباط دارد. یک تیم تحقیقاتی بین المللی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی نیویورک برای ارزیابی تأثیر تستسترون درون زا بر روی لخته‌های خون، نارسایی قلبی و حملات قلبی بسیج شدند.


آن‌ها با استفاده از تکنیکی بنام تصادفی سازی مندلی، توانستند تقریباً در ۴۰۰ هزار زن و مرد از یک مطالعه بزرگ ژنوم و بانک اطلاعاتی Biobank انگلیس، میزان تستسترون و ارتباط آن‌ها با لخته خون، نارسایی قلبی و حمله قلبی را بررسی کنند.


شرکت کنندگان در سنین ۴۰ تا ۷۵ ساله و بیشتر آن‌ها از اجدادی انگلیسی یا اروپایی بودند. شرایط قلبی و سوابق مرگ و میر آن‌ها شناسایی شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات ژنتیکی این مطالعه نشان داد که در مردان، تستوسترون درون زا با خطر بیشتری از لخته شدن خون و نارسایی قلبی همراه است، اما حمله قلبی منجر به حمله قلبی نمی‌شود.


محققان معتقدند شواهد بیشتری نیاز است برای روشن شدن اینکه آیا این یافته‌ها با میزان بیشتری از این بیماری‌ها در مردان نسبت به زنان مرتبط است و اینکه آیا درمان‌های موجود که برای کاهش سطح تستوسترون، می‌تواند به محافظت در برابر این شرایط کمک کند یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha