اگر روزانه سه وعده غذایی به علاوه میان وعده بخورید، احتمالا در حوزه کاهش وزن با مشکلاتی مواجه می شوید اما کارشناسان تغذیه می گویند شاید بتوان با کمک مصرف قهوه این مشکل را تا حد زیادی حل کرد.

چگونه کافئین می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟

سلامت نیوز: اگر روزانه سه وعده غذایی به علاوه میان وعده بخورید، احتمالا در حوزه کاهش وزن با مشکلاتی مواجه می شوید اما کارشناسان تغذیه می گویند شاید بتوان با کمک مصرف قهوه این مشکل را تا حد زیادی حل کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انتخاب، بسیاری از افراد به ویژه در دوران تعطیلات به علت زیاده روی در مصرف شیرینی ، کربوهیدرات و چربی با افزایش ناگهانی وزن رو به رو می شوند.

اما یک ترفند ساده برای جلوگیری از اضافه وزن وجود دارد. ترفندی که محققان دانشگاه ایلینویز یافته اند و می تواند به کاهش وزن و تولید کلسترول حتی در افرادی که چربی و قند بیشتری مصرف می کنند، کمک کند. این یافته ها از تحلیل اثرات کافئین روی موش ها حاصل می شود. محققان به گروهی از موش ها رژیم غذایی دادند که شامل 40 تا 45 درصد کربوهیدرات و فقط 15 درصد پروتئین است.

پژوهشگران دریافتند که این تاثیر حتی در چای نیز تا حدودی وجود دارد. بعد از چهار هفته از شروع آزمایش، موش هایی که قهوه و چای مصرف می کردند مقدار کمتری از چربی بدن را نشان دادند. محققان معتقدند که کافئین میزان جذب چربی آنها را 22 درصد و کاهش وزن کلی آنها را 16 درصد کاهش می دهد.

الویرا گونزالز د مژیا ، نویسنده این مطالعه در این خصوص گفت: "با توجه به یافته ها ، چای و کافئین می توانند موادی ضد چاقی در نظر گرفته شوند. نتایج این تحقیق می تواند به عنوان راهکارهای بالقوه برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی و همچنین حل اختلالات متابولیکی متعاقب آن در نظر گرفته شود. "

وی توضیح داد که کافئین به مسدود کردن اثرات منفی رژیم غذایی پر چرب و ساکارز بالا منجر شده و بر کنترل ترکیب بدن کمک می کند. برای اینکه انسان از همان مزایای سلامتی برخوردار باشد ، محققان برای جلوگیری از افزایش وزن ، نوشیدن روزانه چهار فنجان قهوه در روز را پیشنهاد کردند. اما مطالعات بیشتری لازم است تا درک شود که چگونه نوشیدنی های حاوی کافئین ، مانند قهوه و چای ، به طور مستقیم بر وزن بدن در افراد تأثیر می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha