پاییز 96 علیرغم مخالفت و هشدار پنجاه تن از استادان دانشکده های منابع طبیعی کشور با انتصاب خلیل آقایی به سمت ریاست تشکیلات متولی منابع طبیعی ایران، اما وزیر وقت جهاد کشاورزی به هشدار کارشناسان توجه نکرد و آن انتصاب نادرست، عواقب پرهزینه ای را هم برای منابع طبیعی و جنگل های کشور و هم برای شخص وزیر و جناب رییس سازمان جنگل ها به بار آورد.

رخنه حامیان تراریخته‌ها در وزارتخانه متولی تولید غذا و متولی جنگل‌های ایران

سلامت نیوز:پاییز 96 علیرغم مخالفت و هشدار پنجاه تن از استادان دانشکده های منابع طبیعی کشور با انتصاب خلیل آقایی به سمت ریاست تشکیلات متولی منابع طبیعی ایران، اما وزیر وقت جهاد کشاورزی به هشدار کارشناسان توجه نکرد و آن انتصاب نادرست، عواقب پرهزینه ای را هم برای منابع طبیعی و جنگل های کشور و هم برای شخص وزیر و جناب رییس سازمان جنگل ها به بار آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اسکان نیوز، بازداشت خلیل آقایی رییس سازمان جنگل ها و برخی دیگر مدیران این سازمان در زمان مدیریت او، نشان داد که دانشگاهیان یک گام جلوتر از مسئولان کشور هستند و به خوبی عواقب تصمیم های نادرست را پیش بینی می‌کنند. اگر چه محمود حجتی تاوان تصمیم گیری های نادرست خود را بهتمام و کمال پرداخت نکرد و با کمک به موقع حسن روحانی رییس جمهور در پزیرش استعفای او، از استیضاح و پاسخگویی جان به در برد؛ اما سرانجام با پیگیری مصمم منتقدان، ناگزیر شد عطای وزارت را به لقایش ببخشد و برود.


اکنون اما در حین پاکسازی وزارت جهاد کشاورزی از حضور باند حجتی، منابع موثق به اسکان نیوز اطلاع داده اند که طیف منسوب به محمدباقر نوبخت در "سازمان برنامه وبودجه" با سرکردگی حمیدرضا عدل در حال مهره چینی در وزارت جهاد کشاورزی هستند و در تصمیمی خطرناک می خواهند مصطفی کیاکجوری را به سازمان جنگل ها برگردانند!


 کیاکجوری در دولت اول روحانی، مسئولیت "معاونت برنامه ریزی وتوسعه مدیریت سازمان جنگل ها" را بر عهده داشت. با آمدن خلیل آقایی به سازمان، حکم بازنشستگی کیاکجوری صادر شد؛ اما او توانست با حمایت حمیدرضا عدل معاون رییس سازمان برنامه و بودجه، حکم بازنشستگی خود را لغو کند.
 پس از آن به سازمان حفاظت محیط زیست زیر نظر عیسی کلانتری کوچ کرد و در سمت مشاور رییس سازمان و رییس "مرکز برنامه ریزی، تحول اداری وبودجه" سازمان حفاظت محیط زیست مشغول به کار شد؛ اما چند ماه بعد به وزارت جهاد کشاورزی نقل مکان کرد و مسئولیت قائم مقامی معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارتخانه به او سپرده شد.


کیاکجوری در زمان حضورش در سازمان جنگل ها به شدت نزد پرسنل آن سازمان دافعه داشت و عملکرد قابل دفاعی برای ایفای مسئولیتش در آن معاونت بر جای نگذاشت. در همان زمان، مسئولیت نهال کاری های ضلع جنوبی البرز به طور کامل به او سپرده شده بود؛ اما حتی از پس این مسئولیت هم بر نیامد. مصطفی کیاکجوری لیسانس زراعت دارد و برخی می‌گویند تا مدتی پیش در حکم کارگزینی او عنوان فوق دیپلم درج شده بود!


منبع خبری ما همچنین می گوید حامیان کیاکجوری در سازمان برنامه و بودجه، در نظر دارند چنانچه موفق به انتصاب کیاکجوری به سمت ریاست سازمان جنگل ها نشدند او را به جای عبدالمهدی بخشنده در "معاونت برنامه ریزی وامور اقتصادی" وزارت جهاد کشاورزی مستقر کنند. نکته تعجب آور این است کسی که توان مدیریت معاونت برنامه ریزی یکی از سازمان های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی را نداشته چطور می تواند ریاست آن سازمان یا معاونت برنامه ریزی وزارتخانه را بپذیرد؟


روزهای پیش رو که مقطع تغییر و تحولات در وزارت جهاد کشاورزی است باید با دقت و حساسیت ویژه از سوی کنشگران منابع طبیعی و بخش کشاورزی رصد شود. کشاورز یا هر کس دیگری که به عنوان وزیر جهاد کشاورزی معرفی شود اگر بخواهد اشتباهات حجتی را در انتصاب مدیران زیرمجموعه خود تکرار کند و در گام دوم انقلاب به جای جوانگرایی در انتصاب مدیران، افراد بازنشسته و ناکارآمد را بر جایگاه مدیریت بنشاند، مطمئنا باید منتظر سرنوشتی مشابه با آن چیزی باشد که برای محمود حجتی رقم خورده است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha