دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 287019

مصرف روزانه سبزیجات به طور كلی ضامن سلامت هر فرد است و می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن جلوگیری كند، اما هركدام از سبزیجات فوایدی مخصوص به خود را دارند كه براساس آن، مصرف آنها در شرایط خاصی توصیه می‌شود.

فواید خاصی كه با مصرف 6 سبزی دریافت می‌كنید

سلامت نیوز:مصرف روزانه سبزیجات به طور كلی ضامن سلامت هر فرد است و می‌تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن جلوگیری كند، اما هركدام از سبزیجات فوایدی مخصوص به خود را دارند كه براساس آن، مصرف آنها در شرایط خاصی توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،با فواید خاص چند سبزی مفید آشنا شوید:

مقابله با استرس با سیب‌زمینی:

محققان دانشگاه پوردوی ایندیانا می‌گویند خوردن یك سیب‌زمینی متوسط در روز (همراه با پوست)، به‌ویژه در زمستان می‌تواند با افسردگی زمستانی مقابله كند و فرد را در تمام طول این فصل،تا 42 درصد آرام‌تر و شادتر نگه دارد. دلیلش این است كه پوست سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم است و این ماده معدنی، مركز اضطراب در مغز را آرام می‌كند.

تسكین درد با كلم قرمز:

  كلم قرمز حاوی 36 تركیب ضد التهابی و ضد درد است. دانشمندان دانشگاه كانكتیكت می‌گویند اضافه كردن یك فنجان از این سبزی رنگین به رژیم غذایی روزانه شما می‌تواند باعث شود تا 72 ساعت درد كمتری احساس كنید.مصرف این سبزی همچنین، خطر ابتلا به درد را در آینده تا 45درصدكاهش می‌دهد.

شادی بیشتر با كدو تنبل:

گنجاندن كدو تنبل در رژیم غذایی به میزان دو فنجان در هفته، می‌تواند سطح شادی شما را تا 45‌درصد افزایش دهد. به گفته دانشمندان دانشگاه كالیفرنیا تركیبات موجود در كدوتنبل، توانایی مغز را در تولید هورمون‌های دوپامین و سروتونین كه تقویت‌كننده روحیه هستند، افزایش می‌دهد.

افزایش تمركز با تربچه:

وقتی نمی‌توانید روی كاری متمركز بمانید گاز زدن به دو تربچه ترد، می‌تواند توجه و تمركزتان را تا 40 درصد و به مدت 60 دقیقه افزایش دهد.

محققان دانشگاه استنفورد می‌گویند طعم تند این سبزی، تشكیل امواج مغزی بتا را كه انرژی‌دهنده و تقویت‌كننده تمركز هستند تحریك می‌كند.

كاهش اندازه دور كمر با شلغم:

به گفته محققان دانشگاه ییل، تركیبات موجود در شلغم (ایندول‌ها)، ژن‌های سوزاننده چربی را در داخل سلول‌های ماهیچه‌ای فعال می‌كنند و در نتیجه باعث كاهش وزن می‌شوند.شلغم همچنین با تحریك كلیه‌ها به دفع مایعات اضافی شكم، به كاهش اندازه دور كمر كمك می‌كند.

افزایش انرژی با گل‌كلم:

اگر معمولا احساس خستگی می‌كنید گنجاندن گل‌كلم را در رژیم غذایی‌تان در نظر داشته باشید. براساس تحقیقات دانشمندان انگلیسی، گل‌كلم حاوی گروه نادری از مواد مغذی به نام گلوكوزینات‌هاست. این تركیبات، تولید یك ماده شیمیایی انرژی‌زا در مغز به نام استیل‌كولین را افزایش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha